Megerősítette a BKV, idén sem lesz klíma a 3-as metrón
Mindössze hat kocsiban lesz a 222-ből.
Mindössze hat kocsiban lesz a 222-ből.
Mióta megérkeztek az orosz Metrovagonmas által "felújított" metrószerelvények Budapestre, azóta slágertéma, hogy klimatizálni kellene őket. A Pesti Hírlap cikke szerint, bár műszaki szempontból már sokkal jobbak a klimatizálás esélyei, mint egy éve, azonban idén is marad a meleg a nyári hónapokban a kocsikban.
A járvány miatt. Csak olyan hűtő- és fűtőberendezések üzemeltethetők a vendégtérben, amelyek külső levegő beszívásával működnek, vagy UV-sterilizáló technológiával vannak felszerelve.
A kormánypárt ugyanígy tett a Párbeszéd javaslatával is.
Még a fehér fényezés is feláras, de a digitális műszeregység a standard felszereltség részét képezi.
Már az is nagy szó volt, hogy tárgysorozatba vették, de most a Ház elé kerül a javaslat, és vitáznak róla.
Minden kocsit biztosan nem tudnak klímásra állítani az idén, de a munkát el fogják kezdeni - ígérte.
A következő nyarak során is tűzforró kocsikban lehet majd utazgatni. Vitézy Dávid szerint ez nincs jól.
Évente akár több tízmillió tonna szén-dioxidtól szabadíthatnánk meg a levegőt, ha acél és cement helyett fából építkeznénk. A városi épületek ilyen átalakításával érezhetően jobb helyzetben lenne a klímánk.
Az ausztráliai bozóttüzek közvetve az egész Föld időjárását befolyásolhatják.
Szakértők szerint az ország csak drasztikus intézkedések bevezetésével lesz képes megfelelni a klímacéloknak.
A Volkswagen autói például több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint Ausztrália.
A Világgazdaság szerint a BKV több céggel is egyeztet a kivitelezésről.
A kipufogókból a szokottnál is többször tör elő sűrű, sötét füst.
Huszonöt fok felett már kötelező bekapcsolni a légkondit a BKV-s buszokon, ehhez képest előfordul, hogy az utastérben melegebb van, mint a belvárosi aszfalton. A szakszervezet becslései szerint a legmelegebb napokon csak a buszok 20 százaléka üzemel előírás szerint, a sofőrök pedig gyakran 8-9 órát ülnek a felforrósodott fülkében. Nekiindultunk a városnak, és videón is megörökítettük, milyen az év egyik legmelegebb napján tömegközlekedni a fővárosban.
Saját méréseik és a bejelentések alapján az egyik közlekedési egyesület 40 fok közeli hőmérsékleteket is rögzített az elvileg klimatizált fővárosi járatokon. Állítják, hogy sokszor hiába jelentik a klíma hibáját, másnapra sem javítják meg.
A klímaváltozás súlyos hatásaira figyelmeztetnek izraeli kutatók, akik szerint a közel-keleti országban az évszázad végére légkondicionálás nélkül szinte nem is lehet majd túlélni a hőhullámokat - jelentette a Háárec című újság honlapja szombaton.
A Zsolnay-negyed közlése szerint pár napig tényleg meleg volt az épületben, de ez még nem ártott a festményeknek.
Maradt egy kis pénz az előző akcióból, és most ismét tenne valamit.
A Magyar Hang szerint több vidéki kórház műtőjében is 30 fok feletti hőmérsékletben végzik az operációkat