Megtárgyalják az ellenzék javaslatát a klímavészhelyzet kihirdetéséről
Már az is nagy szó volt, hogy tárgysorozatba vették, de most a Ház elé kerül a javaslat, és vitáznak róla.
Már az is nagy szó volt, hogy tárgysorozatba vették, de most a Ház elé kerül a javaslat, és vitáznak róla.
Évente akár több tízmillió tonna szén-dioxidtól szabadíthatnánk meg a levegőt, ha acél és cement helyett fából építkeznénk. A városi épületek ilyen átalakításával érezhetően jobb helyzetben lenne a klímánk.
Szakértők szerint az ország csak drasztikus intézkedések bevezetésével lesz képes megfelelni a klímacéloknak.
A Volkswagen autói például több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint Ausztrália.
A Világgazdaság szerint a BKV több céggel is egyeztet a kivitelezésről.
A kipufogókból a szokottnál is többször tör elő sűrű, sötét füst.
Huszonöt fok felett már kötelező bekapcsolni a légkondit a BKV-s buszokon, ehhez képest előfordul, hogy az utastérben melegebb van, mint a belvárosi aszfalton. A szakszervezet becslései szerint a legmelegebb napokon csak a buszok 20 százaléka üzemel előírás szerint, a sofőrök pedig gyakran 8-9 órát ülnek a felforrósodott fülkében. Nekiindultunk a városnak, és videón is megörökítettük, milyen az év egyik legmelegebb napján tömegközlekedni a fővárosban.
Saját méréseik és a bejelentések alapján az egyik közlekedési egyesület 40 fok közeli hőmérsékleteket is rögzített az elvileg klimatizált fővárosi járatokon. Állítják, hogy sokszor hiába jelentik a klíma hibáját, másnapra sem javítják meg.
A klímaváltozás súlyos hatásaira figyelmeztetnek izraeli kutatók, akik szerint a közel-keleti országban az évszázad végére légkondicionálás nélkül szinte nem is lehet majd túlélni a hőhullámokat - jelentette a Háárec című újság honlapja szombaton.
A Zsolnay-negyed közlése szerint pár napig tényleg meleg volt az épületben, de ez még nem ártott a festményeknek.
A Magyar Hang szerint ez lenne a gyors, de nem kielégítő megoldás a vezetőség részéről a több kórházban is problematikus melegre.
Rekordokat döntő, a nyár elején szokatlan kánikula perzseli Európát. A hőhullámok oka a klímaváltozás, amelyet felgyorsít, hogy a jég rohamosan olvad a világ „három pólusán”.
Minden kocsit biztosan nem tudnak klímásra állítani az idén, de a munkát el fogják kezdeni - ígérte.
A következő nyarak során is tűzforró kocsikban lehet majd utazgatni. Vitézy Dávid szerint ez nincs jól.
Az ausztráliai bozóttüzek közvetve az egész Föld időjárását befolyásolhatják.
Maradt egy kis pénz az előző akcióból, és most ismét tenne valamit.
A Magyar Hang szerint több vidéki kórház műtőjében is 30 fok feletti hőmérsékletben végzik az operációkat
Korábban a BKV és Tarlós is rendre azt mondta, technikai okokból nem megoldható a légkondi az orosz metrókon. A vállalat kérdésünkre most azonban azt írta, egyeztettek az oroszokkal és rájöttek, mégis lehetséges. A légkondit akár jövőre beszerelhetik Tarlós szerint.
A levelet a dolgozók név nélkül küldték el, mert félnek a retorzióktól.
Évek óta nem működik a klímaberendezés a Kútvölgyi kórházban, a hőség miatt operáció közben lett rosszul a napokban az egyik alkalmazott.