szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Világgazdaság szerint a BKV több céggel is egyeztet a kivitelezésről.

Jövőre készülhet el a 3-as metró klímával szerelt prototípusa – írja a Világgazdaság pénteki, nyomtatott lapszáma. Az újságnak minderről a fővárosi tömegközlekedés működésére rálátó források beszéltek.

A lap úgy tudja, hogy az előkészítései folyamatok előrehaladott állapotban vannak, a BKV Zrt. pedig több céggel is egyeztet a kivitelezésről. Ezek közt a metrószerelvényeket szállító Metrovagonmas is szerepel.

Megjegyzik, az orosz féllel való tárgyalás azért is megkerülhetetlen, mert úgy kell elvégezni a klímaberendezés felszerelését, hogy a kocsikra vonatkozó garancia ne szűnjön meg. A lap úgy tudja, hogy a klímaépítés így is megoldható, a szükséges eszközök elhelyezéséhez pedig bontani sem kell. (A lap egész pontosan azt írta, "nem kell hozzányúlni a vázhoz".)

Azt ugyanakkor hozzáteszik, "nehéz megbecsülni, hogy az első hűtött kocsik mikor szállíthatják az utasokat, a megvalósítás ugyanis szigorú tesztelési és ellenőrzési protokollhoz kötött".

Korábban a BKV és Tarlós István főpolgármester is rendre azt mondta, technikai okokból nem megoldható a légkondi az orosz metrókon, aztán júliusban már azt: mégis lehetséges.

Tarlós István: Légkondi és büfékocsi is legyen a 3-as metrón?

Tarlós István úgy érezte, kérdéseink nem ütik meg a "főpolgármesteri" szintet, amikor a 3-as metró felújított szerelvényeiről és a megrekedt alagútrenoválásról kérdeztük. A Fidesz által jelölt budapesti városvezető állítja: megküzdött Orbán Viktorral a projektek támogatásáért. Mi pedig megkérdeztük, miért néz ki úgy, mint aki a vitás kérdésekben rendre alulmaradt. Interjú.

A VG cikkében arról is írnak, hogy a 3-as vonalon tapasztalható magasabb hőmérséklet kezelésében a pálya és az alagút jelenleg zajló modernizálása is sokat segíthet. Az északi szakaszon befejeződött modernizációnak köszönhetően a szerelvények ott már képesek rekuperálásra, azaz a fékezéskor keletkezett energia árammá alakítására. A déli és a középső szakaszon erre azonban még nincs lehetőség, így a kocsik által termelt energia egésze hővé válik, emiatt akár tíz fokkal is melegebb lehet a levegő.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!