Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az ország szinte minden pontjáról el lehet jutni átszállás nélkül a Balatonra. A neten ez után ki lehet választani, hova szeretnénk helyet foglalni, de az árak is változnak.
Június 17-én, szombaton indul, és augusztus 27-ig lesz érvényben a MÁV-Volán csoport nyári főszezoni menetrendje, amelyet most mutattak be. A legnagyobb változások természetesen a Balatonnál jönnek.
Budapestről minden órában elindul egy InterCity a Balaton déli partjára, a páros órákban Keszthely, a páratlanokban Nagykanizsa a végállomásuk. A Keszthelyre tartókon 16, a nagykanizsaikon 28-32 kerékpár szállítható helyfoglalással, a keszthelyi vonatokra étkezőkocsit is tesznek. Minden ilyen vonaton lesz az IC-kocsiknál olcsóbb expresszvonatkocsi is, amelyben klímát nem biztosítanak – a tóparti állomások között utazva ezekbe helyjegyet sem kell váltani, Budapestről érkezve viszont igen.
A felármentes InterRégiók kétóránként indulnak a Déli pályaudvarról Fonyódra, illetve Balatonszentgyörgyre, ezek Lepsény után a tóparton mindenhol megállnak.
Vasárnap esténként mentesítő vonatot is elindítanak: Balatonszemesről 15:31-kor, Fonyódról este 6-kor indul egy-egy InterRégió. Ezek Budapestre érve Kelenföldről Kőbánya-Kispest felé fordulnak.
Az északi partra kétóránként indul Intercity a Déliből, 24 kerékpárhellyel, IC-, expresszvonati, valamint IC+ kocsival. Ezenkívül kétóránként járnak InterRégiók.
Éjszakánként a Déli pályaudvar és Keszthely között kétóránként, péntek, szombat és vasárnap éjjel, valamint a Balaton Sound ideje alatt óránként járnak vonatok minden déli parti állomáson megállva. Az északi parton szombat és vasárnap éjjelente kétóránként indítanak szerelvényeket Keszthely-Tapolca, Tapolca-Balatonfüred, valamint Balatonfüred-Székesfehérvár viszonylatokon, és egy Balatonfüred-Budapest járatot is.
Az elmúlt évek egyik legfontosabb fejlesztése az, hogy vidékről utazva budapesti átszállás nélkül is egyre több helyről el lehet jutni a tóhoz:
A Dunántúlon pedig
Az InterCitykre 300 forint a helyjegy, az expresszvonati kocsikba 100 forint. Újdonság, hogy a helyfoglalásnál az Elvirán vásárolva az utas maga döntheti el, hogy melyik ülésre szeretne jegyet venni. 1090 forintért vásárolható meg a Balaton24 napijegy, amellyel egy napig bármennyit lehet vonatozni a tó körül.
Kerékpárjegyet az ország bármelyik pontjából 400 forintért lehet venni a Balatonhoz.
Júliustól majd az árazáson is változtat a MÁV: nem lehet külön IC-helyjegy és pótjegy, helyette az InterCitykre elővételben 650, az utazás napján 990 forintot kell pluszban fizetni. A nem IC-minőségű, de helyjegyköteles vonatokra 300 forintot kell adni, az IC+ szolgáltatás ára pedig 1000-ről 1990 forintra nő. Az új megyei, illetve országbérleteket ekkortól lehet majd használni helyjegyköteles vonatok másodosztályán. Ekkor szűnik majd meg az automatákból vett jegyre adott kedvezmény, és az applikáción vásároltaké is 5 százalékosra csökken.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.