"Pride tervez, propagandatörvény végez. De itt nem állunk meg, mert tudjátok, hogyan szól a szlogenünk: Vedd vissza a jövőd!" – ezzel a szöveggel posztolta a Budapest Pride Facebook-oldalán azt a hírt, hogy idei kampányfilmjük tévére szabott verzióját az egyik kereskedelmi csatorna a tavaly hozott propagandatörvény miatt utasította vissza. A Budapest Pride minden évben forgat egy kisfilmet a fesztiválhoz, amivel több tévécsatornát is meg szoktak keresni, hogy társadalmi célú hirdetésként futtassák a videót. Idén egy olyan kereskedelmi tévé dobta vissza a kampányfilmet, amelynél a korábbi években lemehetett társadalmi célú reklámként az aktuális videó, írja a 444.
A csatorna a médiatörvény alábbi cikkelyére hivatkozott: „Mttv. 32. § (4a) * Nem minősül közérdekű közleménynek vagy társadalmi célú reklámnak az olyan műsorszám, amely alkalmas a gyermekek megfelelő fizikai, szellemi és erkölcsi fejlődésének a kedvezőtlen befolyásolására, különöseen azáltal, hogy meghatározó eleme a szexualitás öncélú ábrázolása, a pornográfia, továbbá a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése.”
A harminc másodperces tévészpotban két férfi bolyong egy erdőben, majd egymásra találnak, és megfogják egymás kezét. A Pride szóvivője, Majercsik Johanna hangsúlyozta, hogy nem a tévécsatornát tartják felelősnek a kialakult helyzetben, hanem a „gyermekvédelminek csúfolt, tavaly életbe lépett propagandatörvényt”. Jogászaik vizsgálják, hogy milyen jogi válaszlépéseket tehetnek az ügyben.