Nem szóltak az utasoknak, hogy a laptoptöltőt pakolják ki a feladásra kényszerült csomagokból, így eluralkodott a káosz a Londonból Budapestre tartó járaton
Telt házas volt a járat, ezért kényszerültek arra az utasok, hogy a kézipoggyászaikat is feladják, az intézkedés közel háromórás késéshez vezetett.
HVG
Egy olvasónk csütörtökön délután jelezte, hogy váratlan problémák akadtak a Londonból Budapestre tartó, eredeti terv szerint fél kettőkor induló British Airways repülőjárattal. A repülőn minden helyet lefoglaltak az utasok, ezért a beszállásnál többeket is arra kért a földi személyzet, hogy ne a fedélzetre vigyék a kézipoggyászukat, hanem adják fel, hogy több hely legyen az utastérben. A személyzet azonban arról elfelejtett szólni, hogy a feladós bőröndbe nem lehet lítium-tartalmú eszközt (azaz tartalék akkumulátort, laptoptöltőt) tenni – ezek csak kézipoggyászban lehetnek az utastérben. Olvasónk eleinte úgy látta, hogy emiatt csak egy utasnak dobják vissza a feladni kényszerült kézipoggyászát, majd szépen lassan kiderült, hogy szinte mindannyian érintettek azok, akik az A-kapunál adták fel a csomagjaikat. A bőröndök átvizsgálása órákig tartott, és közben üzemanyagot is kellett kérni, majd megvárni annak utántöltését – ezek után közel három órás késéssel sikerült landolnia a gépnek Budapesten este fél 8 után.
Olvasónk szerint a pilóta és a fedélzeti stáb készséges és korrekt volt az utasokkal, negyed óránként kaptak tájékoztatást, két óra várakozás után pedig vízzel és keksszel kínálták őket. A késést okozó probléma vélhetően a földi kiszolgálóstáb miatt alakult ki.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.