#gazdaság




Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra
 

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.




Felgyorsult az ivóvízhálózat kritikus állapotú részének felújítása, de a mostani tempóban is 280 helyett 50 évig tarthat
 

Felgyorsult az ivóvízhálózat kritikus állapotú részének felújítása, de a mostani tempóban is 280 helyett 50 évig tarthat

Tíz év populista önszabotálás után lépett a kormány, és mentőövet dobott a rezsicsökkentéssel elsorvasztott víziközmű cégeknek. A társaságok most már nem csak a túlélésért küzdenek, megint tudnak tervezni is, de ez még mindig nem elég ahhoz, hogy az újrainduló felújítások úgy javítsanak a hazai csőhálózaton, ahogy kéne. És akkor a rendszerek bővítéséről még nem is beszéltünk, pedig sok településnek az hozhatna nyugalmat.












Bekebelezte a magyar designt az Orbán Ráhel-közeli testület, és egyelőre egy fekete lyuk van a helyén
 

Bekebelezte a magyar designt az Orbán Ráhel-közeli testület, és egyelőre egy fekete lyuk van a helyén

Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak. A tanács pedig jelentősen felpuhult szabályrendszerben, jelentős közpénzből folytathatja a munkát, bár nem igazán világos, hogy mit.