szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa tárgyaláson kívül hozott határozatában engedélyezte, hogy a Henkel Magyarország Kft. megvásárolja az Unilever Magyarország Kft. Biopon Üzletágát.

A közlemény szerint a tranzakcióval gyáregységek és termelési eszközök nem, csak a Biopon márkanévhez kapcsolódó gyártási és technikai ismeretek, bejegyzett védjegyek, marketing anyagok, vevői megrendelések, cégérték és egyéb szellemi termékek kerülnek a Henkel Magyarország Kft. tulajdonába.

Az ügylet révén a Henkel Magyarország Kft. részesedése a mosószerek piacán az eddigi, 30 százalékot kis mértékben meghaladó mértékről 40 százalék fölé emelkedik, a piac jellegében azonban nem következik be érdemi változás, azon továbbra is két kiemelkedő részesedésű vállalkozás (a Henkel és a Procter and Gamble) lesz jelen a GVH szerint.

Az összefonódás folytán a Henkel Kft. átveszi a piacvezető helyet a Procter and Gamble Kft.-től, a két cég piaci részesedése között azonban nem alakul ki olyan különbség, amely a Henkelt egyedüli gazdasági erőfölényes helyzetbe hozná.

A Versenytanács kizárta annak a veszélyét, hogy a mosószerpiac két meghatározó szereplője úgynevezett közös erőfölényes helyzetbe kerülne, mert a mosószerek túlnyomó többsége az erős nemzetközi háttérrel rendelkező hiper- és szupermarketeken valamint egyéb üzletláncokon keresztül jut el a végső fogyasztókhoz. Ezek a vállalkozások a hozzájuk kapcsolódó külföldi vállalkozásokon keresztül az általánosnál kedvezőbb feltételek mellett képesek behozni Magyarországra az árukat.

Az Unilever Magyarország Kft. a Biopon Üzletágba tartozó termékeket Romániában gyártotta, ezért a jelen összefonódás mellett szól azon érv is, hogy a tradicionális magyar Biopon mosószercsaládot a Henkel Magyarország Kft. magyar gyáraiban kívánja előállítani - olvasható a GVH közleményében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Gazdaság

Újabb magyar márka tűnik el

Hamarosan eltűnik a Skála áruházak neve a magyar piacról: a divatház üzleteinek többségét állítólag kínai befektetõk veszik át. A Corvint kínai kereskedő működteti tovább, míg a budai Skálát előbb-utóbb lebontják.

MTI Média

Közös kampányban népszerűsítik a márkahűséget

A márkatudatosság és a márkahűség erősítése érdekében az idén hatodik alkalommal indított kampányt a Magyar Márkaszövetség; a mintegy 300 millió forintos költségvetésű kampány tíz jól ismert, márkás terméket sorakoztat fel 2400 óriásplakáton és sajtóhirdetésekben.

MTI Gazdaság

Újabb klasszikus termékmárka tűnik el

Kilencven éves működés után az idei év végén bezárják a Schott Jenaer Glas csoport háztartási üvegtermékeket gyártó részlegét, s ezzel befejeződik a jénai termékek gyártása.