Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Összeomlottak péntekre a patinás brit MG Rover autógyár átvételéről folyó tárgyalások a lehetséges kínai befektetővel, és bár a brit kormány felajánlott egy áthidaló hitelt a cég beszállítóinak, pénteki elemzések szerint a több mint száz éves vállalatot már nemigen lehet megmenteni a csődeljárástól.
Az MG Rover legnagyobb angliai üzemében, a Birmingham melletti Longbridgeben előző nap állt le a termelés, mert a beszállítók az utolsó, még hazai kézben lévő hagyományos brit autógyár pénzügyi összeomlásától tartva beszüntették az alkatrészszállításokat.
Tovább bonyolította a helyzetet, hogy Patricia Hewitt ipari és kereskedelmi miniszter bejelentette: a Rover vezetése kihívta a csődgondnokokat, de a gyár vezetése ezt később hevesen cáfolta.
A pénteki zűrzavaros helyzetben annyi bizonyos volt, hogy kudarcba fulladtak a a brit cég átvételéről folyó tárgyalások a legnagyobb kínai autóipari csoporttal, a Shanghai Automotive Industry Corporationnel (SAIC).
A kínai cég, amely jelenleg főleg Volkswagen-modellek helyi változatait gyártja hazai és térségi piacokra a német cég engedélye alapján, szeretne saját tulajdonú márkákkal kilépni a világpiacra, és ennek érdekében szívesen megvette volna a Rover technológiáját és modellkészletét. Hírek szerint azonban a SAIC végül azért lépett vissza, mert megítélése szerint az MG Rover sokkal rosszabb pénzügyi helyzetben van, mint korábban sejtette.
A sanghaji vállalatcsoport két évre szóló, 100 millió fontos, garanciával megtámogatott brit kormányhitelt várt el az ügylet fejében. Ezt a brit kormány először meg is ígérte, de kiderült, hogy a segítség a kínaiak által kért formában EU-versenyszabályokba ütközött volna.
John Tower, a Rovert birtokló Phoenix befektetési csoport vezetője pénteken hazaindult Kínából, egyértelmű jeleként, hogy a SAIC-kal tervezett cégmentő ügylet kútba esett. A kudarcot az sem tudta megelőzni, hogy pénteki sajtóhírek szerint a májusi parlamenti választásokra készülő Tony Blair brit kormányfő előző este személyesen hívta fel telefonon a kínai államfőt.
A Rover cégvezetése pénteken is azt hangoztatta, hogy nem kért hivatalosan csődeljárást, csak arra kérte a vállalat könyvvizsgálóját, a PricewaterhouseCoopert, hogy nézzék át a könyveket, és adjanak tanácsot a továbblépésre. A könyvvizsgáló emberei pénteken ki is szálltak a Rover központjába.
Független elemzők szerint azonban most már nem nagyon mutatkozik egyéb lehetőség, mint a csődlejárás megindítása.
Az MG Rover longbridge-i üzemében 6 ezren dolgoznak, de a cég túlélésétől összesen 26 ezer beszállítói munkahely is függ. Éppen a héten tették közzé, hogy a cég eladásai márciussal zárult 12 hónapban 28 százalékkal zuhantak az egy évvel korábbi azonos időszakhoz képest. A Rover a 90-es években hat évig a BMW tulajdonában volt, de a bajor cég 2000-ben, 10 font jelképes összegért eladta a súlyos veszteséget okozó, 1904 óta működő autógyárat a Phoenix brit pénzügyi befektetői csoportnak.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.