szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az élelmiszer és háztartási vegyi áru kiskereskedelmi forgalma 2005-ben 5 százalékkal nőtt az előző évhez képest az ACNielsen piackutató vállalat által felmért 150 árucsoportban; összes eladásuk értékben meghaladja az 1200 milliárd forintot.

A forgalomból három bolttípus piaci részesedése növekedett: a hipermarketek és a diszkontok mellett a magyar tulajdonban lévő láncoké, mint a CBA, Coop és Reál – tájékoztatta a Hvg.hu-t Szalóky Tóth Judit, az ACNielsen igazgatója. Romlott viszont az önálló kis boltok pozíciója. A tendencia az élelmiszer- és vegyiáru-kereskedelem további koncentrálódását mutatja.

A hipermarketek 29-ről 30 százalékra növelték részesedésüket a vizsgált árucsoportok forgalmából. A forgalomból a diszkontokra a 2004-es 13 százalék után éves átlagban 14 százalék jutott tavaly. A hazai tulajdonú láncok forgalma pedig 24 százalékról 25 százalékra emelkedett tavaly. A szupermarket csatorna részaránya 9 százaléknál stagnál.

Az ACNielsen által folyamatosan felmért termékkategóriák többségéből egyre többet vásárolnak a fogyasztók. Az élelmiszerek közül a forgalom legnagyobb bővülést, sorrendben a következő tíz árucsoport érte el 2005-ben: energiaital, pizza, mélyhűtött panírozott sajt, jeges tea, nápolyi/ostya, zacskós leves/leveskocka, ásványvíz, saláta öntet, túró és 100 százalékos gyümölcslé. Közülük értékben legnagyobb forgalmú az ásványvíz, túró, 100 százalékos gyümölcslé és jeges tea.

Ha az ACNielsen által mért, forintban legnagyobb forgalmú 20 élelmiszer árucsoport mennyiségi eladásainak növekedését nézzük, akkor 10 százalékot meghaladó mértékben nőtt az ásványvíz, sajt, tejtermék desszert, fűszer, és édes keksz.

A vegyiáru kategóriák közül, sorrendben az intim törlőkendők, a padlóápolószerek, mosogatószerek, tusfürdők, háztartási papíráru, lefolyótisztító, intim szappan, babatörlőkendő, toalett-tisztítók, ajakápoló készítmények mutatták a legnagyobb mértékű növekedést.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Média

Minden százasból 13 forintot sajátmárkás termékekre költünk

Tavaly áprilistól idén márciusig a kereskedelmi márkás (más elnevezéssel: sajátmárkás) élelmiszerek és háztartási vegyi áruk kiskereskedelmi forgalma 15 százalékkal nagyobb volt Magyarországon, mint az előző időszakban. A napi fogyasztási cikkekre kiadott minden 100 forintból a vevők 13-at kereskedelmi márkás termékre adtak ki - derült ki az ACNielsen keddi sajtótájékoztatóján, amelyen a piackutató cég a kereskedelmi márkák öt földrész 38 országában, 80 termékkategóriában végzett vizsgálatának eredményeit ismertette.

MTI Gazdaság

Egyre több pénzt hagyunk a padlón

A háztartási tisztítószerek kiskereskedelmi forgalma 16 százalékkal, több mint 13 milliárd forintra nőtt a 2004 július-2005 június közötti időszakban az ACNielsen piackutató adatai szerint.

MTI Gazdaság

A termékdíj "helyre tette" az import dobozos söröket

Az ACNielsen adatai azt mutatják: a hazai eladásokban január 1., vagyis a termékdíj bevezetése óta nőtt az üveges sörök aránya a dobozoshoz képest, ezzel együtt pedig visszaszorulni látszanak az üzleteket korábban elárasztó olcsó import sörök.

hvg.hu Gazdaság

Rekordévet zártak a diszkont közértek

2005-ben összesen 48 új üzletet nyitott a Lidl, a Penny Market, a Plus és a Profi. Így a vásárlókat országszerte összesen 434 – főleg lakóhely közeli – diszkont bolt várta 2005 végén. A láncok hasonlóan nagy arányban utoljára 1998-1999-ben, a piacszerzés kezdeti időszakában bővültek - állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat.

MTI Gazdaság

Hazai húspiac: nőnek az árak, nő a fogyasztás

Rapszodikus képet mutat a húsipari termékek mennyiségi értékesítése 2004 és 2005 első féléve közötti időszakban. Bár összességében növekedés jellemzi a húskészítmények piacát, a fogyasztók által két legkedveltebb és legnagyobb arányban vásárolt húsfajta piaci szereplése ellentétes képet mutat: amíg jelentősen nőtt a baromfialapú termékek fogyasztása addig a sertés készítményekből kevesebb fogyott – derült ki a GfK Hungária Piackutató Intézet ConsumerScan adataiból.