Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az év első négy hónapjában a három-, a négy- és az ötcsillagos szállodák az előző év azonos időszakánál mintegy 1 százalékponttal magasabb, átlagosan 50 százalékos szobakapacitás-kihasználtsággal működtek – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.
A Gresham Pallace budapesten. A felsőkategóriának egyre jobban megy © Gresham |
Az idén január-áprilisban egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára (Gross ARR) 15950 forint, nettó átlagára 13300 forint volt. A bruttó átlagár folyó áron 5 százalékkal, 815 forinttal, a nettó átlagár 1 százalékkal, 130 forinttal emelkedett az előző év azonos időszakához képest. Ez a mutató a budapesti ötcsillagos egységekben kiemelkedően magas, bruttó 33000 forint, nettó 27500 forint volt. A fővárosi négy- és a vidéken működő négy- és ötcsillagos szállodák átlagosan 11900-16000 forintos, az adatszolgáltató háromcsillagos egységek 7200-9000 forintos bruttó szobaárat érvényesítettek.
Az egy kiadható szállodai szobára jutó szobaárbevétel (REVPAR) átlagosan napi bruttó 8000 forint, nettó 6700 forint volt január-áprilisban. A bruttó érték folyó áron 590 forinttal, 8 százalékkal emelkedett 2006 azonos időszakához viszonyítva. A legmagasabb összeget, bruttó 20000, illetve nettó 16700 forintot a budapesti ötcsillagos egységek érték el, a legalacsonyabbról a Balaton partján és az ország nyugati részén elhelyezkedő háromcsillagos egységek számoltak be, ahol bruttó 3400-4100 forint, illetve nettó 2800-3400 forint volt.
A bruttó szobaárbevétel (Gross room revenue) folyó áron összességében 9 százalékkal, a nettó szobaárbevétel 4 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban, ami azt jelzi, hogy a szobaárbevétel növekedési üteme az előző évekhez képest összességében csökkent. Kiemelkedő mértékű, 19-24 százalékos emelkedésről a Balaton partján működő három- és négycsillagos szállodák, valamint az ország keleti részén található szállodacsoportok számoltak be. A budapesti három- és négycsillagos egységek bruttó szobaárbevétele 1-3 százalékkal csökkent.
A vizsgált időszakban a megfigyelt vendégéjszakák száma 2,5 milliót tett ki, ami 4 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszaki értékét. A fővárosi szállodacsoportokban jellemzően 1-3 százalékkal csökkent a vendégéjszakák száma.
A vidéken működő szállodákban – az ország nyugati részén található négy- és ötcsillagos házak kivételével – nőtt a vendégéjszakák száma. Kiemelkedő mértékű, 14-19 százalékos emelkedésről az ország keleti részén található egységek és a balatoni szállodák számoltak be, ahol a vendégéjszakák száma 11-24 százalékkal nőtt.
Január-áprilisban a budapesti ötcsillagos és az ország keleti részén működő háromcsillagos szállodák szobakapacitás-kihasználtsága volt a legmagasabb, 55-61 százalékos. A szobafoglaltság a többi szállodacsoport mindegyikében meghaladta a 43 százalékot.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.