szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szerdán tartják az AirUnion alapító közgyűlését: ott derül majd ki, hogy az államé, vagy az Abramovics fivéreké lesz-e a többségi részvénypakett, de az már biztos, hogy a vezérigazgató Borisz Abramovics lesz – jelentette hétfőn a Vedomosztyi című moszkvai gazdasági lap az egyik illetékes minisztériumból származó értesülésre hivatkozva.

Borisz Abramovics. A vezérigazgatói szék már az övé
© HVG
Andrej Baksejev, az AirUnion alapját alkotó Krasair légitársaság igazgatója a lap kérdésére megerősítette, hogy mind az állam, mind a magánrészvényesek Borisz Abramovicsot javasolták a tisztségre, s e javaslatot levélben juttatták el az Állami Vagyonügynökségnek (Roszimmusesztvo). A főhatóság megerősítette, hogy a leveleket megkapta.

Abramovics az ideológusa annak, hogy öt regionális légitársaságból – a Krasairből, a Domogyedovszkije Avialinyiiből, (DAL), a Szamara, az OmszkAir és a Szibaviatransz társaságokból – létrehozzák az AirUniont, így logikus, hogy ő vezesse a holdingot – fejtette ki a lap kérdésére Oleg Pantyelejev, az Aviaport ügynökség elemző szolgálatának vezetője.

Abramovics tervéről 2005-ben kezdte meg a tárgyalásokat az állami hivatalnokokkal. Tavaly májusban Vlagyimir Putyin államfő aláírta azt a rendeletet, amelyben engedélyezte, hogy a holdingot létrehozzák és azt a magántulajdonosok ellenőrizzék. Alekszadr és Borisz Abramovics a Krasair és a Szamara 40, a DAL 48,6, az Omszkavia 70 és a Szibaviatransz 100 százalékának a tulajdonosa, az állam a Krasairben 51, a DAL-ban 50 és a Szamarában 46,5 százalékkal bír.

A Vedomosztyinak a gazdaságfejlesztési minisztériumban elmondták: egyelőre nem világos a cég értékelése: a vagyont 7,52 milliárd rubelre becsülik, ebben az állam része 4,36 milliárd rubel, vagyis 58 százalék. Többek szerint azonban nem kizárt, hogy az Állami Vagyonügynökség az értékelést végző Deloitte-nak a Krasair adatait a repülőterével együtt küldte meg, s ez növelte meg az állami részt, noha a repülőteret éppen az AirUnion holding szervezése miatt novemberben leválasztották a légitársaságtól. A vagyonügynökségnél cáfolják, hogy a Krasair adatait a repülőteret is beleértve közölték volna.

Az eddigi egyeztetések nem hoztak eredményt. A mostani adatok alapján az ellenőrzés lehetőségéért - a részvények 55 százalékának megszerzéséért a magántulajdonosoknak felárral együtt 60 millió dollárt kellene befizetni az államkasszába, noha korábban úgy számoltak, hogy ez az összeg 20, legfeljebb 25 millió dollár lesz.

Szakértők szerint nem kizárt, hogy január 16-án a vezérigazgató megbízásáig nem jutnak el, hiszen először egyhangúlag el kell fogadni az értékelést és határozatot kell hozni a részvénytársaság létrehozásáról – írta a lap, amely szerint a felelős hivatalnokok a problémák ellenére kizárják az alapító közgyűlés elhalasztásának lehetőségét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Malév: birtokon belülre kerülhet Abramovics

A Malév Zrt. szerdai rendkívüli közgyűlésén birtokon belül kerülhet az új tulajdonos, a Borisz Abramovics nevével fémjelzett AirBridge Zrt. - derül ki a közgyűlés napirendi pontjaiból.

Nemzetközi gazdaság

AiRUnion holding

Az orosz vagyonügynökség állami ellenőrzés alatt akarja tartani a - Malévra is pályázó - krasznojarszki KrasAir...

MTI Gazdaság

Ünnepélyesen átadták Abramovicsnak a Malévot

A Malév 3,598 milliárd forint értékű jelképes törzsrészvény ünnepélyes átadásával szerdán a Borisz Abramovics orosz üzletember érdekeltségébe tartozó hazai bejegyzésű AirBridge Zrt. lett a Malév magyar nemzeti légitársaság tulajdonosa.

MTI/hvg.hu Gazdaság

A Kommerszant megmondja, hogy mire kellett Abramovicsnak a Malév

Borisz Abramovics a Kommerszant című moszkvai lapban kedden megjelent nyilatkozatában elmondta: azért vette meg a Malév 49 százalékát, mert annak révén orosz társaságait az európai hálózatba szeretné integrálni, és meggyőződése, hogy a Malév két-három éven belül nyereséget fog hozni.

hvg.hu Gazdaság

Nincs válságban az AirUnion

Az AirUnionnak – mint valószínűleg valamennyi légitársaságnak - valóban vannak tartozásai az üzemanyag szállítókkal szemben, ám ezek a tartozások nem haladják meg a szokásos szintet, és a szállítók sohasem emeltek kifogást az AirUnion fizetési szokásai miatt – mondta a hvg.hu-nak Olga Trapeznyikova, az AirUnion moszkvai képviselője.