szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Júniustól kötelező az italos palackok visszavétele azokban az üzletekben, amelyeknek az alapterülete 500 négyzetméternél nagyobb – közölte az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) pénteken.

A bevezetett új visszagyűjtési rendszer független az italcsomagolások betétdíjas rendjétől, ahol a szabályok változatlanok: a betétdíjas palackot továbbra is köteles a kereskedő visszaváltani.

A közlemény emlékeztet arra, hogy a kormány tavaly döntött a csomagolásról és a csomagolási hulladék kezelésének részletes szabályairól szóló kormányrendelet módosításáról. A változás lényege, hogy 2010. június 1-től az 500 négyzetméternél nagyobb üzlethelységben kötelező a használt, hulladék kereskedelmi csomagolás visszavétele, ha azt a fogyasztó visszaviszi az értékesítőhelyre.

Kereskedelmi csomagolás a hulladékgazdálkodás szerint kizárólag az italféleségek csomagolása, függetlenül annak anyagától, ami lehet például üveg, műanyag, fém vagy karton, valamint a műanyag bevásárló reklámtáska. Nem része a kereskedelmi csomagolásnak például a tejfölösdoboz, cukroszacskó és az uborkásüveg, amiket már nem lehet a boltba visszavinni.

Az OKSZ szerint a változás mintegy kétezer üzletet érint. A kereskedelmi vállalkozásoknak megállapodást kellett kötniük a bevezetés határidejéig a hulladékhasznosítást koordináló szervezetekkel, ezt követően pedig a hulladék begyűjtőkkel.

A szerződéskötést követően a boltoknak be kellett szerezni és ki kellett helyezni a visszagyűjtést lehetővé tévő gyűjtő edényeket. A vásárló választhat, hol helyezi el a feleslegessé vált italcsomagolást, szelektív hulladékgyűjtőben, vagy visszaviszi a boltba. A visszavételt a teljes nyitva tartási időben lehetővé kell tenni.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Hazai gazdaság

A GfK szerint előtérbe kerültek az akciós vásárlások

A nyugat-európai országokhoz hasonlóan Magyarországon is tudatosabbá váltak a vásárlók: felértékelődött az árak jelentősége, nőtt a napi fogyasztási cikkek esetében az akciós, promóciós vásárlások aránya – derül ki a GfK Hungária legfrissebb kutatásaiból.

MTI Gazdaság

Februárban is csökkent a kiskereskedelmi forgalom

A kiskereskedelmi forgalom volumene a naptárhatástól megtisztított adatok alapján 2010 első két hónapjában 4,9 százalékkal, míg februárban 4,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest – közölte a Központi Statisztikai Hivatal.