Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az E.ON is vett már ki a föld alatti tárolókban található rendkívül kedvező árú párnagázból, egy részét értékesítette a piacon – írja a Magyar Nemzet keddi számában.
A Magyar Nemzet a múlt héten azt írta, hogy nemcsak az őszi, hanem akár a jövő tavaszi rezsicsökkentéshez is meglesz a fedezet, ha az állami Magyar Villamos Művek (MVM) megvásárolja az E.ON gáztárolóit, a német cég ugyanis hatalmas mennyiségű, rendkívül olcsó fűtőanyagot tárol a föld alatt, amely szinte azonnal felhasználhatóvá válik – tudta meg a Magyar Nemzet a létesítmények helyzetét belülről ismerő iparági forrásból.
A párnagáz alapesetben arra szolgál, hogy fenntartsa a be- és kitároláshoz szükséges optimális nyomást a létesítményben. Ugyanakkor ez a mennyiség a mostani alacsony fogyasztást tekintve túlzott, ezért annak jelentős részét értékesíteni lehet – írja az újság.
A lap múlt heti cikke nyomán a Portfolio.hu elemzője azt írta, hogy műszaki és fenntarthatósági problémákat is felvethet, ha valóban arra készül a kormány, hogy a gáztárolókban lévő párnagázt felhasználja, a lépéssel sérülnének a tározók műszaki paraméterei.
A Magyar Nemzet most azt írja, hogy igenis életképes a kormánynak az a terve, amely a technológiai célú szénhidrogén egy részét eladná a rezsicsökkentés érdekében. A lap szerint a német hátterű E.ON is jelentős mennyiségű párnagázt vett ki az elmúlt években a magyarországi gáztározókból. Legutóbb 2011-ben érte el, hogy a párnagáz egy részét kereskedelmi készletté minősítsék: a hajdúszoboszlói tárolóból 200 millió köbméter kedvező árú, értékesíthető földgázvagyonhoz jutott a cég, amelynek közel felét piaci ár mellett értékesítette.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.