szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A jelek szerint a Google mért szerdán bejelentett döntésével nagy ütést a kriptovalutára.

Azóta, hogy a Google szerdán bejelentette, hogy júniustól betiltja az összes kriptovaluta és az azokkal való kereskedési opciók reklámozását, a legkeresettebb kriptovaluta, a bitcoin árfolyama szinte töretlenül gyengül.

A Google a szerdai bejelentéssel csatlakozott a Facebook januári hasonló döntéséhez. A szakértők szerint a korlátozások nem befolyásolják érdemben a két cég reklámbevételeit.

A Google anyacége, az Alphabet azzal indokolta a döntést, hogy "szélesebb körben kell felvenni a harcot a magas kockázatot jelentő új pénzügyi termékek eladásával szemben".

A bitcoin árfolyama szerdán még 9313 dolláron is állt. Vasárnap, röviddel 14 óra 30 után 7620 dolláron jegyezték.

A bitcoin december közepén rekordszinten, 19 666 dolláron is állt.

Elemzők szerint nagy érdeklődés előzi meg a G20-ak pénzügyminisztereinek jövő heti, március 20-i argentin ülését, ahol először kerülhet terítékre a kriptovaluták nemzetközi szabályozásának kérdése.

A G20-ak csúcstalálkozóját november 30-a és december 1-je között tartják Argentínában, addig a pénzügyminiszterek több alkalommal üléseznek.

Közben vasárnap délután a Sky News brit hírtelevízió azt közölte: a Twitter is úgy döntött, hogy megtiltja a kriptovaluták reklámjait, várhatóan két héten belül.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!