Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Az önkormányzat eddig szinte semmit nem árult el a projektről.
Nemrég írtunk arról, hogy megkezdődtek a Gellért-hegyi sikló építési munkálatai az Erzsébet híd budai hídfőjénél. A G7 akkor megpróbált többet is megtudni a projektről, de nem járt sikerrel, csak a helyszínen dolgozó munkások tudtak némi felvilágosítást adni, az önkormányzat viszont semmit nem árult el. Jelenleg a Gellérthegyi Sikló Beruházó Szolgáltató Kft.-nek van hatályos szerződése a beruházásra, a cég szerint megvan minden szükséges engedélyük, és nemrég kezdték az egyeztetéseket a budapesti városvezetéssel a részletektől.
Az önkormányzat csak most, egy hónappal a megkeresés után válaszolt a G7-nek. Megerősítették, hogy az Erzsébet híd budai hídfőjénél valóban a projekttel kapcsolatos munkálatok zajlanak, a munkások éppen régészeti feltárást végeznek. Azt is elárulták, hogy a tényleges építési munkák a következő fél évben kezdődnek, és körülbelül 15 hónapig fognak tartani, ami azt jelenti, hogy 2020 nyarán már siklóval lehetne menni a Gellért-hegyre.
A Főpolgármesteri Hivatal szerint ha a sikló elkészül, eltűnhetnek a turistabuszok a Gellért-hegyről. 2013-ban a BKK kötelezettséget vállalt arra, hogy a sikló megépülésekor kezdeményezi a “turisztikai célú buszjáratok” behajtásának tilalmát a Gellért-hegyre a környezet megóvása és a hegy tehermentesítése érdekében.
A sikló bejárata a Rác fürdő mellett induló, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílik majd, de a budavári siklóval ellentétben egy pálya lenne, középen egy kitérővel. A sikló az első, meredekebb szakaszon a föld alatt futna, majd egy 3,5 méter magas hídszerkezeten halad a Citadella sétányig. A Főpolgármesteri Hivatal szerint a BKK a beruházás megvalósításában aktívan nem vesz részt, a kivitelezők kiválasztását is a magánbefektetők végzik.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A választásokra megnyithatják az egykori Vizoviczki-birodalom ékkövét, az Event Hallt, de a Demeter Szilárd vezette vagyonkezelő alapítvány által ígért grandiózus fejlesztés elmarad, inkább kiadták gebinbe az Óbudai-szigetet. Íme a nyilvános tendereztetés nélkül kiválasztott bérlő tervei a sziget déli felére.
Éves szinten akár 2 milliárd forintra is rúghatnak majd a kártérítési költségek – árulta el a HVG kérdésére a vasúttársaság.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.