Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Megkezdődtek a Gellért-hegyre tervezett sikló építésének munkálatai, amiről azonban egyelőre sem a beruházó, sem a főváros nem kívánt tájékoztatni. Előbbi végül az után árult el néhány részletet a G7-nek, hogy a lap újságírója a környéken dolgozó munkásoktól hallott az építkezésről.
A G7 azt írja, hogy az Erzsébet híd budai hídfőjénél egyre növekvő földkupacok nemcsak a Főtáv beruházását jelzik: a siklóprojekthez kapcsolódó régészeti feltárás is elindult a területen.
Siklót már a XIX. században is akartak építeni az akkor még lakatlan, szőlőtermesztésre használt hegyre, de a kilencvenes évektől aztán kisebb-nagyobb kihagyásokkal többször előkerült az ötlet. Jelenleg a Gellérthegyi Sikló Beruházó Szolgáltató Kft.-nek van hatályos szerződése a beruházásra, a cég szerint megvan minden szükséges engedélyük, és most kezdik az egyeztetéseket a budapesti városvezetéssel a részletektől.
A befektetők azt közölték, hogy a sikló a Hegyalja út elejétől, egy, a hegy gyomrában kialakított megállóból indulna, és a Citadella sétánynál lenne a másik végállomása. Az első szakaszon a föld alatt futna, az Orom utca vonalától pedig a földfelszín felett. Egy-egy kabinba negyven ember férne be, a jármű pedig 72 másodperc alatt tenné meg a teljes utat.
A beruházó buszparkolót is tervez építeni az alsó végállomáshoz, amelyben 13 busz férne el, illetve egy pavilont kávézóval és két kisebb üzlettel az Erzsébet hídról levezető felüljáró alá.
A projektcég tulajdonosa, Bató András azt nem árulta el, hogy mekkora költségvetéssel számolnak, miből finanszírozzák a beruházást, illetve hogy mikortól meddig tart majd az építkezés.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.