A 30 milliárd forintos álomhatárhoz közelít az e-sport piaca Magyarországon

A magyar felnőttek több mint fele játszik vagy játszott már életében valamilyen videojátékkal. Az e-sport már profi sportágnak számít, és óriási üzlet épült rá.

  • hvg.hu hvg.hu
A 30 milliárd forintos álomhatárhoz közelít az e-sport piaca Magyarországon

Nem lehetett nem észrevenni a sürgő-forgó politikusokat a tavaly tavasszal Budapesten megrendezett V4 Future Sports Festivalon, Kelet-Közép-Európa legnagyobb videojátékos rendezvényén. Az eNet Internetkutató felmérése szerint a magyarországi videojáték-piac mérete 2017-ben már meghaladta a 28 milliárd forintot – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában. A tipikus e-sportoló 18-24 év közötti férfi, jellemzően diák, napi 3-5 órát tölt felkészüléssel.

A magyar játékfejlesztők ma leginkább külföldi megrendelésre dolgoznak, alvállalkozóként, illetve bérmunkában. Ennek több évtizedes hagyománya van, hátulütője viszont, hogy az így elkészített játékokért általában a külföldi megrendelők zsebelik be az elismeréseket. Kevés az olyan műhely, amely saját erőből képes sikereket elérni külföldön. Szakértők szerint ebből a filmgyártáshoz hasonló adókedvezményekkel lehetne kitörni, de az iparági szereplőknek eddig nem sikerült egységesen fellépniük ennek érdekében.

Részletek az e heti HVG-ben.

HVG

 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek