szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A magyar felnőttek több mint fele játszik vagy játszott már életében valamilyen videojátékkal. Az e-sport már profi sportágnak számít, és óriási üzlet épült rá.

Nem lehetett nem észrevenni a sürgő-forgó politikusokat a tavaly tavasszal Budapesten megrendezett V4 Future Sports Festivalon, Kelet-Közép-Európa legnagyobb videojátékos rendezvényén. Az eNet Internetkutató felmérése szerint a magyarországi videojáték-piac mérete 2017-ben már meghaladta a 28 milliárd forintot – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában. A tipikus e-sportoló 18-24 év közötti férfi, jellemzően diák, napi 3-5 órát tölt felkészüléssel.

A magyar játékfejlesztők ma leginkább külföldi megrendelésre dolgoznak, alvállalkozóként, illetve bérmunkában. Ennek több évtizedes hagyománya van, hátulütője viszont, hogy az így elkészített játékokért általában a külföldi megrendelők zsebelik be az elismeréseket. Kevés az olyan műhely, amely saját erőből képes sikereket elérni külföldön. Szakértők szerint ebből a filmgyártáshoz hasonló adókedvezményekkel lehetne kitörni, de az iparági szereplőknek eddig nem sikerült egységesen fellépniük ennek érdekében.

Részletek az e heti HVG-ben.

©

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Csak nyolc állami egyetem marad?

Csak nyolc állami egyetem marad?

A felfújt Trump-baba múzeumba kerül

A felfújt Trump-baba múzeumba kerül

Minden második eladott BMW már SUV Magyarországon

Minden második eladott BMW már SUV Magyarországon