Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az új kinevezett eddig is a Budapest Airport felügyelőbizottsági tagja volt.
Rolf Schnitzlert nevezték ki a tulajdonosok a Budapest Airport élére, aki Jost Lammerst azonnali hatállyal váltja – közölte a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaság pénteken. A társaság közleménye szerint Rolf Schnitzler több mint tizennégy éve tevékenykedik a Budapest Airport egyik fő tulajdonosánál, az AviAlliance nevű társaságnál.
A jogi doktorátussal rendelkező Rolf Schnitzler 2011 óta tagja és elnöke a Budapest Airport felügyelőbizottságának, és több fontos projektben eddig is közvetlenül támogatta a munkát. A szakember korábban a Freshfieldsnél, a Hochtiefnél, a Németországi Amerikai Kereskedelmi Kamaránál és a Deutsche Banknál is dolgozott.
A vezetőváltás éppen akkor történt, amikor egyre szaporodó kormányzati támadásokkal szembesül a repteret üzemeltető cég. A Budapest Airportot a kormányzati szereplők az igénytelen szolgáltatásokért és a fapados járatok utasai számára felhúzott hangárszerű terminálokért kritizálják. Legutóbb a Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely bírálta őket szerdán, a kormányinfón azt mondta, a légi kikötő a legnagyobb haszonnal a legpocsékabb szolgáltatást nyújtja, "a legjobb lenne, ha elmennének innen" – mondta a Budapest Airport fenntartóira.
Az esetleges kiszorításukról szóló nagy cikkünket itt olvashatja el:
A kormány pár stadion árából visszaállamosíthatná a ferihegyi repteret
2018-ban már komoly nyereséget termelt a ferihegyi reptér, amit a tulajdonosok osztalék formájában ki is vettek. A reptér üzemeltetése és vagyonkezelése könyv szerint több mint 700 milliárd forintot ér, az államnak elég lenne a felét megvenni, hogy irányító befolyása legyen, vagyis csak pár szuperstadion árát kellene leszurkolni.
Gerhard Schröder, a Budapest Airport igazgatóságának elnöke a közlemény szerint azt mondta, biztos abban, hogy Rolf Schnitzler vezetésével a Budapest Airport mint a régió egyik legdinamikusabb repülőterének fejlődése töretlen lesz. Azt is elmondta, hogy világos elképzelésük van a Budapest Airport jövőjéről és Rolf Schnitzler ideális szakmai háttere hozzásegíti őket ahhoz, hogy terveiket a következő években valóra váltsák.
Jost Lammers, a Budapest Airport eddigi vezérigazgatója 2007 óta töltötte be ezt a szerepet, a szakember 2020. január elsejével a müncheni Franz Josef Strauss nemzetközi repülőtér vezérigazgatói pozícióját tölti be.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.