Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az adóhatóság szerint vámtitoknak minősülnek a kért adatok, amit harmadik személynek nem adhatnak ki.
Nem adja ki a NAV az adatokat, amiből kiderülhetne, hogy mennyi vámot és áfát fizetett be az orosz Metrowagonmash az M3-as vonal 222 "felújított" metrókocsija után a magyar államnak, illetve hogy új, vagy felújított szerelvényekként vámolták-e el a metrókocsikat. Az adóhatóság arra hivatkozva tagadta meg az adatok kiadását a Népszavának, hogy azok vámtitoknak minősülnek, így a NAV harmadik személy részére még anonimizált módon sem adhatja ki.
Annyit sikerült a lapnak megtudni, hogy amikor az Európai Unió területéről „árufeldolgozási műveletek elvégzése, például javítás céljából” harmadik, azaz unión kívüli országba visznek ki és hoznak vissza árukat, akkor a passzív feldolgozás vámeljárását alkalmazzák. Ez az eljárás csak vámhatósági engedély birtokában végezhető, amelynek megszerzéséhez egy vám-árunyilatkozatot kell benyújtani.
Az orosz Metrowagonmash helyett ezt a BKV tette meg, legalábbis korábban úgy nyilatkozott a cég. Azonban orosz gyártóval kötött vállalkozási szerződés értelmében minden adó és vámkötelezettség a Metrowagonmash-t terhelte.
A 3-as metró orosz szerelvényei körül a január elején robbant ki ismét botrány, amikor kiderült, hogy a BKV hat kocsit kivont a forgalomból a padlólemezek rozsdásodása miatt. A BKV akkor azt közölte, a felújítással megbízott Metrovagonmash az első 13 szerelvény (darabonként hat kocsival) leszállítása után megváltoztatta a gyártási technológiát, a többivel nem lesz gond. Illetve kiderült, hogy a kocsik javíttatását az orosz céggel fogják elvégeztetni garanciálisan.
Ebben az ügyben igazgatótanácsi ülést tartott a BKV, a Népszava szerint itt hangzott el a beismerés, miszerint az oroszoktól vett szerelvények többsége valójában új, nem pedig felújított, ahogyan azt eddig mindenki – a kormány és az előző városvezetés – hangsúlyozta.
Karácsony Gergely főpolgármester azt mondta korábban, hogy a kocsik ügyében zajlik a vizsgálat, várják a felügyelőbizottsági vizsgálat végét, azt nyilvánosságra hozzák majd.
Február végére javíthatják ki a legjobban szétrohadt metrókocsikat - videó
A hármas metró hat nemrég felújított kocsiját kellett kivonni a forgalomból a padlólemez rozsdásodása miatt, ezeket a Metrovagonmas február végéig garanciálisan javítja. A BKV új felügyelőbizottsága a közbeszerzéstől az átvételig kivizsgálja a metrókocsik felújítását.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ellenzéki arcok és két régi kedvenc pokémon is felbukkan – videós beszámolónk az eseményről.