Tetszett a cikk?

A dohányboltban, a regisztrált felhasználóknak szóló oldalon, illetve e-mailben lehet majd reklámozni.

A kormány aprólékos szabályozással, de mégis lazít azokon az eddigi szabályokon, amelyek a dohánytermékek reklámozására vonatkoznak.

Mindezt azzal indokolják, hogy „miközben a kormány célja nem is lehet más, mint hogy fenntartsa a szigorú dohányreklám-tilalmat, addig a fogyasztók jogaira figyelemmel egyúttal zárt, szabályozott körülmények között azt is lehetővé kell tenni”, hogy az egyre népszerűbb új típusú dohánytermékek (így az ún. „hevített termékek”), a dohányzást helyettesítő nikotintartalmú termékek (így az ún. „nikotinpárnák”), az új dohánytermék-kategóriák kiegészítő termékeinek (így a hevítőkészülékek), valamint a dohányzási célú gyógynövénytermékek „jellemzőit, valamint azok egészséghatásait a fogyasztók szigorúan korlátozott körülmények között megismerhessék akként, hogy a termékek ismertetése ne fordulhasson át reklámozási tevékenységbe”.

Kevesebb hagyományos cigi fogy, de sokkal több hevítéses dohánytermék

Közel négyszer annyi hevítéses dohányterméket adtak el tavaly, mint 2020-ban.

A csütörtök este megjelent kormányrendelet nagyon részletesen megszabja, hogy kizárólag a boltban szóban vagy írásban, vagy csak 18 éven felüli regisztrált résztvevőknek szóló weboldalon, illetve az érintett által megadott e-mail-címre küldve szabad tájékoztatást adni, de még ez a tájékoztatás sem irányulhat „közvetlen módon egy adott dohánytermék-nagykereskedő, illetve az általa forgalmazott márka, termék vagy terméktípus népszerűsítésére vagy értékesítésének előmozdítására vagy a fogyasztás ösztönzésére”. A weboldalon árut rendelni nem lehet. A dohánytermék-nagykereskedő „minden lehetséges módszerrel köteles biztosítani”, hogy fiatalkorúakhoz semmilyen információ ne jusson el.

Az egész folyamat a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága szigorú ellenőrzése alatt zajlik. A rendelet április 13-ától hatályos. A kormány ezúttal nem a háborús veszélyre hivatkozva nyúlt bele rendelettel a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorításáról és a dohánytermékek kiskereskedelméről szóló 2011-es törvénybe, hanem magának a törvénynek egy későbbi módosítása hatalmazta fel ilyen különleges esetek egyedi szabályozására.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!