Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Közel négyszer annyi hevítéses dohányterméket adtak el tavaly, mint 2020-ban.
„Csökkenő tendenciát mutat a cigarettafogyasztás Magyarországon, miközben a hevítéses dohánytermékek iránt egyre nő a kereslet, így a két termékkategória között tovább zárult az olló 2024-ben” – derül ki a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) összesítéséből. Az adatokat a 24.hu kérte ki.
Magyarországon 2020-ban 7644 millió szál cigaretta fogyott el, míg 2023-ban 5715 millió szál. Ez 7,5 doboz cigarettával jelent kevesebbet havonta.
A statisztikákból kiolvasható, hogy tulajdonképpen hónapról hónapra egyre több fogy a hevítéses dohánytermékekből, sorozatban dőlnek meg az eladási rekordok. 2024 júliusában és augusztusában már közel 300 millió szálat vettek ezekből a termékekből, erre korábban nem volt példa.
Éves szinten is látványos a keresletnövekedés:
Az uniós irányelveknek megfelelően Magyarország is szigorítja az ízesített hevítéses termékek eladását, de az év végéig még hozzá lehet jutni ezekhez.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Érdemi megtakarítást lehet elérni megfizethető, régi ingatlanban is alkalmazható okoseszközökkel. A csúcs a mindent integráló rendszer, bár ez inkább új otthonoknál célszerűbb.