Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
1990-hez képest 42 százalékkal csökkent a nettó üvegházhatásúgáz-kibocsátásunk, de ez most nem örömhír.
Az európai viszonylatban jelenleg elért hetedik legjobb eredményével a klímabajnok országok csoportjába lépett Magyarország – áll a K&H csütörtöki közleményében, csakhogy ez most nem jó hír, mert javarészt nem a zöldítési intézkedéseknek, hanem a brutális gazdasági visszaesésnek köszönhető.
A közlemény az Energiaügyi Minisztérium 2023 nyarán létrejött háttérszerve, az Energiastratégia Intézet Nonprofit Kft. friss helyzetképe alapján írja, hogy Magyarország 3,5 százalékkal csökkentette a nettó üvegházhatásúgáz-kibocsátását (nem jelzik, hogy ez az adat melyik évre vonatkozik). A régióban csak Románia és Szlovákia kibocsátáscsökkenése számottevőbb.
1990-hez képest már 42 százalékkal csökkent a nettó üvegházhatásúgáz-kibocsátásunk, ám ez főleg a rendszerváltás után bekövetkezett ipari termelés jelentős csökkenésének és az elmúlt években tapasztalható gazdasági visszaesésnek köszönhető.
A visszaesésekről a legaktuálisabb helyzetképet épp szerdán közölte a Központi Statisztikai Hivatal, adataik alapján márciusban éves összevetésben, munkanaphatástól megtisztítva 5,4 százalékkal esett vissza az ipari termelés. Az akkugyártás teljesített legrosszabbul az egész magyar iparban, 41 százalékkal zuhant vissza. A KSH azt is közölte, hogy az építőiparunk pedig már tizedik hónapja esik.
A fent említett, 1990-hez viszonyított 42 százalékos mínusz felülmúlja az Európai Unió 30 százalékos átlagát. Bár Magyarország a globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás mindössze 0,11 százalékáért felel, a közlemény szerint a nagy visszaeséssel Magyarország a „klímabajnokok” közé került az EU-ban, megelőzve olyan országokat, mint Belgium, Ausztria vagy Portugália.
Kiemelik, hogy miközben a legtöbb ágazatban csökkent, a közlekedésben tovább nőtt a kibocsátás: 2022-ben 7,7 százalékkal emelkedett a járművekből származó üvegházhatásúgáz-emisszió. Ennek egyik oka, hogy Magyarországon ma már több mint 4 millió autó közlekedik, és az átlagos autóéletkor meghaladja a 15 évet.
2022-ben a közlekedés volt felelős az EU összes kibocsátásának 29 százalékáért, ez pedig az 1990-es érték közel kétszerese, 2030-ban pedig már a kontinens kibocsátásának közel fele a mobilitásból fog származni. Ha az EU 2050-re el akarja érni a nulla kibocsátást, létfontosságú az ágazat mielőbbi szén-dioxid-mentessé tétele.
A lakossági épületek kibocsátása azonban jelentősen csökkent: egy lakás átlagos éves közvetlen üvegházhatásúgáz-kibocsátása 14,1 százalékkal mérséklődött 2022-ben, részben az enyhe télnek és az energiaárak elképesztő berobbanásának köszönhetően, amit az Ukrajnát lerohanó Oroszország okozott szándékosan, a nyugati háborús szankciókra válaszul. Az ipari szektor kibocsátása is 16,5 százalékkal csökkent, főleg az energiaárak miatt visszaesett termelés következtében.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
El lehet-e ítélni valakit egy fiatal lány haláláért, ha az illető a tett időpontjában egy másik kontinensen ült a számítógépe előtt?