Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Azt, hogy a jövőkép sem rózsás, az új szerződések száma mutatja: márciusban 27,3 százalékkal kevesebb új szerződést kötöttek meg, mint egy évvel korábban.
3,4 százalékkal kisebb volt idén márciusban a magyar építőipar teljesítménye, mint egy évvel korábban – közölte a Központi Statisztikai Hivatal. A februárihoz viszonyítva legalább növekedést mértek, méghozzá 0,7 százalékosat.
Így most már az egymást követő tizedik hónapban gyengébb az ágazat teljesítménye az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Ráadásul amikor a 2024. márciusihoz viszonyítjuk a mostani számot, akkor érdemes hozzátenni: az is visszaesést mutatott a 2023. márciusihoz képest, de már a 2023-as szám is gyengébb volt a 2022. márciusinál.
Az épületek építésénél minimális, 0,1 százalékos volt ezúttal a visszaesés. Annál nagyobb, 8,9 százalékos az egyéb építményeknél.
Azt, hogy a jövőkép sem rózsás, az új szerződések száma mutatja: márciusban 27,3 százalékkal kevesebb új szerződést kötöttek meg, mint egy évvel korábban. Igaz, az egyéb építményeknél 10,4 százalékos növekedést mértek, csakhogy az épületek építésére 41,3 százalékkal kevesebb új szerződést írtak alá most. Így összességében a tavaly ilyenkorinál 3,8 százalékkal több beruházás vár megvalósításra a már aláírt szerződések alapján.
Az idei első három hónapban összesen 5,7 százalékkal volt kisebb az építőipar termelése, mint 2024 januárja és márciusa között. Az árak eközben nőttek: átlagosan 5,4 százalékkal voltak magasabbak a termelői árak, mint egy évvel korábban.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.