Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Június 1-től a 20 percnél nagyobb késések után visszafizeti a MÁV a jegyár felét, de a legtöbb utasnak lesz tennivalója ilyenkor, hogy megkapja a pénzét. Összegyűjtöttük, kinek mi a feladata.
Élesedett a MÁV új szolgáltatása, június 1-jétől automatikusan visszakapja az utas a jegyár felét akkor, ha 20 percnél többet késett a vonat vagy a busz, és a bérleteseknek is jár kedvezmény ilyen esetben. De azért így is kell mire figyelnie annak, aki visszatérítést kér, az ugyanis sok esetben csak akkor jár, ha az ember külön kéri. A nagy változás az, hogy mostantól akkor is visszajár a pénz, ha nem a MÁV hibája okozta a késést, tehát például ha egy baleseti helyszínelés miatt kellett állnia a vonatnak, vagy ha külföldön szedett össze még késést.
Azok, akiknek bérletük van, 10 százalékos kedvezményt kapnak a következő havi bérlet árából akkor, ha egy hónap alatt legalább ötször futottak bele 20 percnél nagyobb késésbe.
Ennél jóval bonyolultabb a helyzet akkor, ha az utas nem csak a jegyár felét szeretné visszakérni, hanem valamilyen más kártérítést is. Ahogy azt már a korábbi példák alapján bemutattuk, van esély arra, hogy sikerrel járnak: nem egy utas volt már, aki számára az éjszakai szállást kifizette utólag a MÁV, miután a késés miatt egy idegen városban ragadt éjszakára, és az is megtörtént, hogy a cég és az utas megegyezett arról, hogy egy késés utáni taxipénzt kifizesse a vasúttársaság. Az ilyen ügyekben viszont nagyobb adag tudatosságra van szükség, a MÁV ügyfélszolgálatán kell végigvinni előbb az eljárást, és aki nem elégedett az eredménnyel, az a lakhelye szerint illetékes megyei békéltető testülethez fordulhat – a legfontosabb alaptanács amellett, hogy legyen nagyon türelmes és kitartó, az, hogy mindent a legalaposabban dokumentáljon, kérjen papírokat, készítsen fényképeket, a panasza összes állítását támassza alá.
A MÁV statisztikái szerint egyébként idén január és április között 375 195 vonat ment az országban, ebből 9677 késett húsz percnél többet.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.