A Mercedes és az Audi pörgetheti fel a vidéki raktárpiacot

A főváros környéki logisztika piacon főként fogyasztási cikkeket raktároznak.

  • ingatlanmenedzser.hu ingatlanmenedzser.hu
A Mercedes és az Audi pörgetheti fel a vidéki raktárpiacot

A főváros környéki logisztika piacon főként fogyasztási cikkeket raktároznak. Mivel csökken a fogyasztás, csökken a raktárak kihasználtsága is. Jelenleg Budapest környékén a modern logisztikai raktáraknak átlagosan 22%-a kihasználatlan.

Az utóbbi 10 évben meghatározó modern logisztikai raktárfejlesztések az M0 körgyűrű mentén 4 gócpontban jöttek létre. A tradicionálisan legnépszerűbb M1-M7 autópályák által meghatározott nyugati régió a modern logisztikai raktárkapacitás egynegyedét öleli fel.

A legnagyobb bérbe adható területtel rendelkező zóna az M6 és M5 autópályák által közrefogott Déli régió, itt közel 530 000 m2-t tesz ki a bérbe adható területek összessége. A harmadik „mag” az M5 autópálya és a reptér vonzáskörzetében alakult ki, itt a kapacitások 31%-át találjuk. A legkisebb, de egyben legjobban fejlődő és egyre népszerűbb régió Budapest északi agglomerációja, az M3 autópálya mentén. Ide jelenleg a piac mindössze 8%-a sorolható.

A vidéki raktárfejlesztések szinte kizárólag helyi vállalkozókhoz köthetőek, akik kisebb, 5000-10 000 m2-es fejlesztésekben teremtik meg a kínálatot a jelentkező igényre. Nagyobb, nemzetközi fejlesztők (egy hegyeshalmi projektet leszámítva) a kicsi piaci méret és a korábban említett főváros-központú közlekedési szerkezet miatt nem merészkedtek vidéki helyszínekre.

Az Eston tanácsadói úgy látják, hasonló piaci folyamatok elindulására lehet számítani Kecskeméten és környezetében, a Mercedes, illetve annak beszállítói megjelenésével.


Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek