1. Metrók és egyetemek. Az albérletkeresők többsége elhelyezkedés alapján keresgél ingatlant, ezért a hirdetés szövegében mindenképpen szerepeljen, milyen városnegyedben található a lakás. Mivel a vidékről érkezők sokszor csak a nagyobb csomópontokat, metrómegállókat és egyetemeket ismerik, érdemes ezek alapján betájolni az ingatlant. A potenciális bérlők így könnyebben ráakadnak a hirdetésre, és a város másik végén egyetemre járók sem zaklatnak bennünket feleslegesen.
Lakócsalogatás. Fontos, hogyan hirdetünk © Túry Gergely |
2. Számszerűsítsünk! Az albérleti díj összegét közüzemi díjak nélkül szokás feltüntetni, ha viszont a rezsi valami miatt alacsonyabb a szokásosnál, írjuk le a hozzávetőleges összegét! Ezzel sokak érdeklődést fölkelthetjük, hiszen így összességében kevesebbet kell a lakásra költeni.
3. Felejtsük el a házinénit! Eszünkbe ne jusson házinénivel vagy háziúrral hirdetni az ingatlant, vagy ha mégis, jóval a piaci ár alatt tegyük ezt. Ma ugyanis csak úgy tudunk főbérlős lakást kiadni, ha nagyon alacsony a bérleti díj. Ugyanezen okból hagyjuk ki háziállatok és vendégek tilalmára vonatkozó megjegyzést is a szövegből.
4. Hirdessünk céltudatosan. Elavult módszernek tűnik, de érdemes a környékbeli egyetemek és főiskolák hirdetőtábláira reklámot ragasztani. A diákok úgyis környékbeli ingatlanokat keresnek.
5. Ne hallgassuk el! Ne hallgassuk el, ha az ingatlan rossz környéken van. Ezzel csak azt érjük el, hogy az albérlő az első látogatáskor sarkon fordul, esetleg 1–2 hónap után maradunk bérlő nélkül. A rosszabb környéket próbáljuk meg inkább az árral kompenzálni.
6. Hirdessünk angolul. A jobb elhelyezkedésű és igényesen felújított lakásokat érdemes angolul is meghirdetni, különösen akkor, ha olyan egyetemek környéken vannak, amelyeken van angol nyelvű képzés is.
7. Lomtalanítsunk! Az ócska, kopott bútorokat inkább távolítsuk el a lakásból, és hirdessük az ingatlant bútorozatlannak. Egy ilyen albérlet ugyanis még mindig jobban kiadható, mint egy olyan, amely már ránézésre is taszító a sok limlom miatt. Ne hagyjunk a lakásban személyes tárgyakat, csecsebecséket sem, használaton kívüli bútorainkkal pedig végképp ne zsúfoljuk tele a kiadandó lakást.
9. Tartsunk lépést a korral! Egyre kevesebben használnak vezetékes telefont, a lakásbérlők pedig csak a legritkább esetben tartanak igényt az asztali készülékekre. Éppen ezért ronthatjuk a kiadás esélyeit, ha a telefon-előfizetési díjat a bérlő nyakába próbáljuk varrni. Internetre viszont szükség van, ez ma már alapfeltétel,i ki ne felejtsük a szövegből.
10. Taktikázzunk! Beleírhatjuk ugyan a szövegbe, hogy az ingatlan azonnal költözhető, ám nem biztos, hogy ez szükséges. A komoly érdeklődő úgyis rákérdez erre, ha viszont külön feltüntetjük, azt az érzetet kelthetjük, hogy régóta vadászunk bérlőre. Ez pedig nem jön jól az áralkunál.