Az öltözködési stílusunk az érzésünket (elegáns, sportos, stb) is meghatározzák, ezt tudjuk, de a kérdés az, hogy ez hatással van-e a teljesítményünkre is. Az öltözködést ebből a furcsa szempontból vizsgálta egy amerikai kutatás, amelyből ugyan az nem derül(hetet)t ki, hogy az öltönyösök több pénzt keresnek-e, de a kognitív gondolkodás szintjén egy érdekes eredmény született.
Mivel a fehér köpeny a tudósokhoz, orvosokhoz kötődik egyértelműen, a viselet összefonódott azzal, amelyet a szakmabeliek képviselnek. Munkájukhoz szükség van koncentrációra, figyelemre, amelyet a stroop teszt (színek és szövegek keveredésével járó feladat, amely az egyik legismertebb tesztelési módja a figyelemnek) segítségével fel is lehet mérni. A kutatás vezetői itt most nem tudósokon alkalmazták ezt, hanem átkag embereken, akiket ugyanolyan fehér köpenybe öltöztettek, amilyet az orvos és tudósok használnak.
Az eredmény árulkodó volt: az öltözködés komoly hatással volt az alanyokra, akik rendre sokkal jobb eredményt értek el a teszteken, amikor a fehér köpenyt viselték. A stroop teszteken átlagosan fele annyi hibát vétettek, amikor a fehér öltönyben voltak és amikor előtte azt is mondták az alanyoknak, hogy ez jó hatással lesz az eredményükre.