Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"A beruházás 800 milliárd forintba kerül.","shortLead":"A beruházás 800 milliárd forintba kerül.","id":"20250206_lazar-autopalya-m1-hatsavos-bovites-gyor-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9a456835-e0ee-4af8-8d1c-fdd1a91bb3c8.jpg","index":0,"item":"6af5946c-89af-4cd0-8dfe-7e1d8665fdfe","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_lazar-autopalya-m1-hatsavos-bovites-gyor-budapest","timestamp":"2025. február. 06. 16:04","title":"Hatsávossá bővül az M1-es autópálya Budapest és Győr között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3","c_author":"Szentirmai Áron","category":"elet","description":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója. Szerencsére a tudósok tudni vélik, hogy miként lehet elejét venni a rosszullétnek.","shortLead":"A jelenség mögött az utazási betegség áll, ami valójában nem is betegség, hanem az agyunk természetes válaszreakciója...","id":"20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fc77e9c-1d39-4b1a-b9f1-7bbf1579b5c3.jpg","index":0,"item":"63cadef7-99ce-4706-ae7b-d1b852cd4912","keywords":null,"link":"/elet/20250206_autoban-olvasas-rosszullet-ellen-megoldas","timestamp":"2025. február. 06. 05:31","title":"Miért leszünk rosszul, ha az autóban olvasunk, és mit tehetünk ellene?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ae05ee0c-0407-4575-ba06-1a1b6a141c05","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy jégtelenítésre váró gép farkát találta el egy érkező járat.","shortLead":"Egy jégtelenítésre váró gép farkát találta el egy érkező járat.","id":"20250206_utkozes-repulo-repuloter-seattle-japan-airlines-delta-air-lines","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ae05ee0c-0407-4575-ba06-1a1b6a141c05.jpg","index":0,"item":"8161c993-26e1-4f6b-9f72-6f194a3ffeb9","keywords":null,"link":"/elet/20250206_utkozes-repulo-repuloter-seattle-japan-airlines-delta-air-lines","timestamp":"2025. február. 06. 11:42","title":"Ütközött két repülőgép a seattle-i reptér aszfaltján – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","shortLead":"Ez a patinás japán járgány egészen a 80-as évek elejére tekeri vissza az idő kerekét.","id":"20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5a44bfb1-5d04-4970-af00-417b55ae120e.jpg","index":0,"item":"c6efb608-c72e-4694-ab3d-6e5691e0e500","keywords":null,"link":"/cegauto/20250205_alig-255-kilometerrel-var-uj-gazdara-ez-a-42-eves-mazda-626","timestamp":"2025. február. 05. 07:21","title":"Alig 255 kilométerrel vár új gazdára ez a 42 éves Mazda 626","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c976002-1c5a-42ea-b2e0-c5d765e91727","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Áttörés jöhet a veserák kezelésében, ha a következő vizsgálati szakaszokban is hasonlóan jó eredményeket tud felmutatni egy új vakcina.","shortLead":"Áttörés jöhet a veserák kezelésében, ha a következő vizsgálati szakaszokban is hasonlóan jó eredményeket tud felmutatni...","id":"20250206_rak-daganat-vakcina-vesedaganat-gyogyszer","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c976002-1c5a-42ea-b2e0-c5d765e91727.jpg","index":0,"item":"a034ac3d-fb55-4520-80be-dade56652e48","keywords":null,"link":"/tudomany/20250206_rak-daganat-vakcina-vesedaganat-gyogyszer","timestamp":"2025. február. 06. 20:03","title":"Ígéretes a rák elleni vakcina – három éve vizsgálják, eddig minden résztvevő rákmentes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"64bd7a81-0d7f-4ecf-a2f6-2bff3e3e7c90","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Daniel Barenboim közleményben adott hírt egészségügyi állapotáról, ami az utóbbi években fokozatosan romlott. ","shortLead":"Daniel Barenboim közleményben adott hírt egészségügyi állapotáról, ami az utóbbi években fokozatosan romlott. ","id":"20250206_Daniel-Barenboim-karmester-Parkinson-kor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/64bd7a81-0d7f-4ecf-a2f6-2bff3e3e7c90.jpg","index":0,"item":"6b5921a1-9e3b-4f27-90f7-585e12cdf48e","keywords":null,"link":"/kultura/20250206_Daniel-Barenboim-karmester-Parkinson-kor","timestamp":"2025. február. 06. 16:03","title":"A világhírű karmester, Daniel Barenboim Parkinson-kórban szenved","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c148058-0ad5-4591-b619-7de5031c69ce","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mindenkit veszélyeztet a forróság, de leginkább az időseket és a veszélyeztetett embereket. A 2 Celsius-fokos felmelegedés már halálos veszélyt jelenthet az emberekre nézve, derül ki egy friss kutatásból.","shortLead":"Mindenkit veszélyeztet a forróság, de leginkább az időseket és a veszélyeztetett embereket. A 2 Celsius-fokos...","id":"20250205_klimavaltozas-felmelegedes-hatasok-2-celsius-fokos-melegedes-elhetetlen-szarazfold-idosek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c148058-0ad5-4591-b619-7de5031c69ce.jpg","index":0,"item":"1c625ed3-5530-46dc-a3fa-d6d2abe8b511","keywords":null,"link":"/tudomany/20250205_klimavaltozas-felmelegedes-hatasok-2-celsius-fokos-melegedes-elhetetlen-szarazfold-idosek","timestamp":"2025. február. 05. 20:03","title":"Megkongatták a vészharangot: a szárazföldek harmada veszélyesen forró lehet a 60 év felettiek számára, de a fiatalokat sem kíméli a hőség","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49d0b8f9-4899-44b9-8e44-eba85fc5a288","c_author":"Mérő Vera","category":"360","description":"„Örömmel jelenthetem”, hogy a magyar rendőrség sikerének legfrissebb bizonyítéka egy újabb meggyilkolt nő. Nem kérnek bocsánatot sem az áldozat barátaitól, akikkel a BRFK megbízottja a Facebookon gúnyolódott, sem az árván maradt gyermekektől, akiknek az anyja segítségért könyörgött, és nem kapott.","shortLead":"„Örömmel jelenthetem”, hogy a magyar rendőrség sikerének legfrissebb bizonyítéka egy újabb meggyilkolt nő. Nem kérnek...","id":"20250205_megolt-japan-no-rendorseg-csaladon-beluli-eroszak-Mero-Vera-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49d0b8f9-4899-44b9-8e44-eba85fc5a288.jpg","index":0,"item":"c4bef3af-6644-4075-b316-a386b46e8705","keywords":null,"link":"/360/20250205_megolt-japan-no-rendorseg-csaladon-beluli-eroszak-Mero-Vera-velemeny","timestamp":"2025. február. 05. 10:37","title":"Mérő Vera: A rendőrség örömmel jelenti, és nem kér bocsánatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Átalakul a Városliget. Ennek részeként a Vidámpark elköltözik, helyét a kibővülő Állatkert kapja meg. A költözésig hátralévő mintegy három évig azonban a pillanatnyilag veszteséges intézmény szeretne minimum nullszaldós lenni – derül ki a Vidámpark igazgatótanácsi elnökével készített interjúnkból.
Mint arról az MTI nyomán beszámoltunk, a Vidámpark jövőjéről tartott csütörtök délután sajtótájékoztatót a Körhinta százöt éves épületében Csomós Miklós főpolgármester-helyettes. A városvezető megerősítette azt a korábbi információt, mely szerint a Vidámpark elköltözik. Mint fogalmazott, „kinőtte azt a területet, ahol jelenleg van”. Szerinte a költözés „legkorábban a ciklus végére valósulhat meg”. Kategorikusan visszautasította, hogy hónapokon vagy akár egy-két éven belül megtörténne a költözés. Az új vidámpark elkészültéig a Vidámpark „működni fog, élni fog és jól fog működni”.
Csomós közölte: az idei bevételek tizenöt, a látogatók húsz százalékkal haladják meg a 2010-es részarányos adatokat, a 2010-es összkiadás pedig nyolcvanötmillió forinttal volt kevesebb, mint a 2009-es.
Megkezdődött az új Városliget-stratégia kidolgozása, melynek ő a fő felelőse. Közölte: ebbe a munkába bevonták az Állatkert főigazgatóját is. A Városliget-stratégia érinti a zöldterületet, a Szépművészeti Múzeumot és a Műjégpályát is. Ez utóbbiban Tourinform-iroda épül. „Ezzel a város egy nagy adósságát törleszti, mert […] innen hiányzik az informálás” – fogalmazott a főpolgármester-helyettes.
MTI Fotó: Kollányi Péter
Az új vidámpark helyszínét firtató újságírói kérdésekre Csomós azt mondta: „Konkrétum nincs, többféle terület is szóba jött már. […] Ez függ attól is, hogy ki fog pályázni, milyen feltételekkel, mit akar.”
A Vidámparkot képviselő Paul Ágnes azt mondta: a Facebookon „nagyon-nagyon szép” oldalt nyitottak a Vidámparknak, melyet, ha legalább tízezren tetszikelnek, akkor bevezetik a diákjegyet. Emellett májusban működik az úgynevezett „boldog órák” akció, melynek keretében a hatig nyitva tartó Vidámparkba négy után negyven százalékos kedvezménnyel lehet bemenni. Június 15-e és 30-a között pedig hétköznaponként egész nap negyven százalékos kedvezménnyel lehet jegyet váltani a Vidámparkba. További újítás, hogy nyáron éjjel is nyitva tart a Vidámpark; az éjszakai belépő 2900 forint lesz, melyért „a Park szinte valamennyi szolgáltatását igénybe lehet majd venni”.
Csomós megerősítette azokat a korábbi lapértesüléseket, hogy a főváros „el tudja képzelni” a Vidámpark magánosítását. A hvg.hu kérdésére hozzátette: akár teljes mértékű magánosítását is, „de nem kizárólagosan”.
A sajtótájékoztatón jelen volt a főváros tulajdonában lévő Vidámpark vezetőségének több tagja, többek közt Verseghi-Nagy Balázs, az igazgatótanács elnöke is. Vele készítettünk interjút.
hvg.hu: A Vidámpark több játéka is műemlék. Ha a Vidámpark elköltözik, mi lesz ezen játékok sorsa?
Verseghi-Nagy Balázs: Azt meg kell vizsgálni, hogy a kisebb, műemléki szempontból annyira jelentős értéket nem képviselő játékok esetében van-e jogi lehetőség a műemléki védelem felülvizsgálatára. A két legfontosabb műemlékünk az 1922-ben épült Hullámvasút és az 1906-os Körhinta, ezek innét el nem mozdíthatók.
hvg.hu: Hogy sikerült a 2010-es kiadásokat nyolcvanötmillió forinttal csökkenteni a 2009-esekhez képest?
VNB: Néhány apró újdonság – a jegyárszerkezet reformja, költségcsökkentés, marketingmunka, társadalmi felelősségvállalás – segítségével a jelenleg rendelkezésünkre álló anyagiakból többet is ki lehet hozni. Beruházásokról pedig szó sincs.
hvg.hu: A különböző játékokat üzemeltető vállalkozásokkal hány évre szólnak a Vidámpark szerződései? Ezeket a szerződéseket idő előtt fel kell mondani?
VNB: A játékok nagy része saját tulajdonban van. Amelyek nem, azoknak a tulajdonosaival is legkésőbb 2012-ben lejár a szerződés, tehát semmilyen megállapodást nem kell idő előtt felmondanunk. Egyébként ez egy nagyon rugalmas piac: az eszközök nagy része elmozdítható és mint ilyen, bejárta Európa jelentős részét. A vidámparkok játékai általában rövid ideig maradnak egy helyen. Ennek megvan az az előnye, hogy a vendégeink mindig találnak újdonságot a Vidámparkban.
hvg.hu: Úgy tudom, az elmúlt évek veszteségesek voltak a cég számára. Mennyire?
VNB: 2009-ben a gazdasági válság lehetett ennek az oka, melyre 2010-re rátett egy lapáttal a rossz időjárás és a társaság nem megfelelő felügyelete.
hvg.hu: Arra gondol, hogy a régi városvezetés figyelmét jelentős részben lekötötték a BKV körüli botrányok, ráadásul 2010 nyarán már nyűg volt számukra Budapest vezetése és kisebb gondjuk is nagyobb volt a Vidámparknál?
VNB: Vállalatvezető vagyok, politikai kérdésekben nem szeretnék állást foglalni, de nyilvánvaló, hogy a Vidámparkot – melynek számos üzleti és marketingfeladata van – felügyelni kell. A Vidámpark nem kapott elég felügyeletet az elmúlt években
hvg.hu: Idén milyen egyenleg várható?
VNB: Ha a munkánk gyümölcse beérik, akkor néhány éven belül el lehet a nullszaldót érni. Nem hiszem, hogy idén nyereségesek lennénk.
Hullámvasúton a Budapesti Vidámpark.
MTI Fotó: Kollányi Péter
hvg.hu: Mekkora veszteséggel számol 2011-re? Reális cél a százmillió alatti veszteség?
VNB:(Nevet.) Nagyon igyekszem. Mindent megteszek azért, hogy a fővárosi adófizetők pénzéből a lehető legkevesebbet kelljen fordítani a Vidámpark működtetésére.
hvg.hu: A fővárosi vezetés a Vidámpark jelenlegi területével az Állatkertet szeretné bővíteni. Ez hogy kivitelezhető, különös tekintettel arra, hogy a kettő között van a Nagycirkusz, amely ráadásul nem a fővárosé, hanem az államé?
VNB: Az Állatkert és a Vidámpark között van egy átjáró, a Varannó utca. Ez pillanatnyilag a XIV. kerület tulajdonában van. Úgy tudom, hogy a főváros tárgyalásokat folytat Zuglóval arról, hogy a két fővárosi intézményt összekötő utcát megkapja. Emellett a főváros Városliget-stratégiájának a megalkotásába nyilván be kell vonni az állam képviselőit is. Hogy mi lesz a Fővárosi Nagycirkusz sorsa, az viszont abszolút nem az én asztalom, hanem – tekintettel arra, hogy nem fővárosi, hanem állami kezelésben van – Szőcs Gézáé.