szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Várhatóan két forgatókönyv kerül szerdán a kormány elé a 3-as metró tervezett uniós támogatású felújításáról: a vonal százmilliárdos beruházásánál dönteni kell arról, hogy 90 milliárdért új szerelvényeket szerezzenek be szintén EU-forrásból, vagy a régi kocsikat újítsák fel 60 milliárdos hitelből – fejtette ki a Magyar Nemzetben Tarlós István (Fidesz–KDNP).

A lap kedden közölte: a főpolgármester szerint a legfőbb kérdés az, hogy az idén kezdődő uniós fejlesztési ciklusban az elsők között indíthatják-e a 3-as metró halaszthatatlanná vált rekonstrukcióját.

A 100 milliárd forint a jelenleg Kőbánya-Kispest és Újpest városközpont között közlekedő metróvonal teljes megújítására elegendő. Ez tartalmazza az alagút, a sínpálya, a berendezések, a megállók rekonstrukcióját, és a szakasz meghosszabbítását Káposztásmegyerig.

Ezzel párhuzamosan kell határozni a járműbeszerzésről. A dilemma, hogy új szerelvények esetén szintén az Európai Unió lehívható forrásaiból finanszírozzák-e a beszerzést, vagy az egykori szovjet gyártmány felújítására a kormány engedélyezi-e hitel felvételét a fővárosi önkormányzatnak. A fővárosnak minderre nincs forrása, s ezért szerepel ez kiemelt kérdésként – mondta a főpolgármester.

Mivel a 3-as metró járműveit orosz cég gyártotta, természetes, hogy érdeklődnek egy felújítási vagy gyártási megbízás iránt – szögezte le a lap kérdésére a főpolgármester, aki kacsának minősítette a Népszabadság információit arról, hogy a kormányfő Vlagyimir Putyin orosz elnökkel egy hete tárgyalt volna a volt szovjet járműpark cseréjéről. Ezzel szemben a főpolgármester a múlt csütörtökön valóban tárgyalt az ügyben Orbán Viktor miniszterelnökkel – írja az újság.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!