szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A MÚSZ szerint a vizes VB-t népszerűsíteni nem kereskedelmi célú marketingmegjelenés, ezért nem is kellett volna ahhoz szükséges szerződéstípust kötnie az úszókkal.

Reagált cikkünkre az Úszószövetség. Tegnap megírtuk, az Emmi értelmezése szerint támogatási szerződésben nem lenne szabad a sportolók arcmásáról rendelkezni, erről egy másik fajta, az ún. arculat-átviteli szerződésben lehet és kellett volna dönteni. Márpedig kilenc sportoló aláírta azt a támogatási szerződéset, amit csak Hosszú Katinka és Bernek Péter nem (az úszónő szét is tépte a papírt egy sajtótájékoztatón). Bernek problémája az volt, hogy neki kellett volna az arcmásról nyilatkozni, holott ezeket a jogokat nem ő, hanem az őt menedzselő cég birtokolja, amellyel a szövetség nem tudott megegyezni.A MÚSZ azt mondta a cikkben, hogy mivel nem a marketingszereplésen volt a hangsúly, ezért nem kötötték meg az arculat-átviteli szerződést.

Ma pedig egy olyan nyilatkozatot juttatott el hozzánk a szövetség, hogy értelmezésük szerint csak akkor kötelező ilyen szerződést kötni, ha "a sportolót kereskedelmi célzatú, marketing-jellegű megjelenésre kívánja kötelezni a szövetség". De a támogatási szerződés úgy fogalmazott, "a sportolónak előzetes egyeztetést követően havi egy alkalommal rendelkezésre kell állnia a magyar úszósport eseményeinek népszerűsítése érdekében". " A szerződés emellett külön hangsúlyozza, hogy jelen együttműködés nem terjed ki semmiféle kereskedelmi jellegű népszerűsítő tevékenységre."

A MÚSZ szerint egyértelmű, hogy nem történt szabálytalanság, "a szerződést aláíró sportolókat 2016-ban legfeljebb egyszer-kétszer kértük fel e megállapodás jegyében egy-egy programra (társasági vagy médiaesemény), a mai napig lehetséges 11 alkalom helyett".

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!