A Magyar Nemzet oldalán jelent meg a hír, hogy tájékoztatják olvasóikat:
Facebook.com letiltotta a Mediaworks Hungary Zrt. által kiadott lapok és hírportálok hirdetési fiókjait.
Érdeklődésükre, hogy ez miért van így, nem érkezett válasz a Facebooktól. „Az elmúlt hetekben a Facebook terveiről érkezett hírek alapján azonban nyilvánvaló, hogy az amerikai cég döntésének politikai, ideológiai okai vannak” – írják.
Ezért most olyan híreket és tartalmakat sem tudnak kirakni, amiknek semmi köze a (kormányközeli) politikához, receptoldalt és sportszájtot említ a közlemény.
Többmilliós olvasótáborunk azon tagjait, akik az elmúlt években a közösségi oldalon is követni kezdték híreinket, arra biztatjuk, hogy a jövőben ne a Facebookon, hanem kizárólag az eredeti internetes címeken keressék tartalmainkat.
A Mediaworks portfóliójához tartozik többek között a Világgazdaság, a Nemzeti Sport, a megyei lapok és a Szabad Föld, a már említett női lapok és receptújságok mellett.
Korábban a hvg.hu újságírója járt a Facebook irodájában, ahonnan a magyar EP-kampány csalóit próbálják elkapni. Érdemes elolvasni.
„Az európai sajtó válogatott képviselőit hívta Dublinba a Facebook, hogy megmutassa a európai parlamenti választásokba való beavatkozás elhárításán dolgozó irányítási központját. Magyarországról csak a HVG lehetett ott, amikor a cég munkatársai a nyitott nap alkalmából igyekeztek mindent megtenni, hogy semmi érdemit ne lehessen látni. A Facebook számára kellemetlenné vált, micsoda fegyvert jelent a felület a választási kampányok idején. Néhány válaszlépésük azért kellemetlen lehet a magyar pártok számára.”
Egy másik cikkünkben pedig azt írtuk meg, hogy:
A Fidesz gyilkos kampánygépet csinált a Facebookból, és most retteg, hogy elveszíti
„Bajba került a Facebook, mert sokan a számlájára írják az illiberális erők felemelkedését. Bár a szemrehányás túlzó, Magyarországon tetten érhető a választók masszív befolyásolása az internetes óriás felületén. A kormánynak kedves médiatermékek szinte szőnyegbombázást hajtottak végre a 2018-as választások előtti pár hétben. A nemzetközi támadások miatt a Facebook irányváltást ígér, változtat működésén, és megszűri az EP-választás előtt a politikai tárgyú hirdetéseket. Nagyobb tétje lehet ennek, mint sejtenénk.”