szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Egy augusztusi kutatás szerint a magyarok a fertőzöttek számának emelkedésére reagálva nagyobb hangsúlyt fektetnek a védekezésre, mint egy hónappal korábban.

Koronavírus-járvány
Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

Az Ipsos szerint Magyarországon kettős képet mutatnak a trendek: míg az emberek fokozatosan visszatérnek korábbi életstílusukhoz, addig a védekezésről sem feledkeznek el. Szerintük a fertőtlenítő kézmosás, illetve a másokkal való kézfogás és érintkezés kerülése az áprilisi szinten van.

Kiemelkedő viszont mind az áprilisi, mind pedig a júliusi szinthez képest a védőmaszkot viselők aránya. Mint írják:

Az eddig mért legmagasabb, 87 százalékos a szájmaszk viselésének aránya hazánkban.

A kutatás szerint a maszk általános védekezési forma, a magyarok életkortól, életviteltől függetlenül hordják ott, ahol kötelező. Viszont a járvány első hullámát övező pánikhullám csitultával egyre többet mozdulunk ki: a felmérésben megkérdezettek 52 százaléka jelezte csupán azt, hogy továbbra is kerüli a tömegközlekedést. Áprilisban a 64 százalék válaszolta azt, hogy nem hajlandó a vírus miatt használni a buszokat, villamosokat, vonatokat, metrókat. 

A veszélyérzet csökkenésével nőtt az utazási kedv is: a felnőtt lakosság negyede, közel 1,8 millió fő tervez még nyaralást a nyár hátralévő részére, viszont a legtöbben maradnak belföldön. Az, hogy a magyar lakosság kerüli a külföldi utakat abból is látszik, hogy a megkérdezettek százaléka válaszolta azt, hogy repülőútját vagy elhalasztja, vagy lemondja.

(Képünk illusztráció)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Ipsos: Minden tizedik nő elveszítette most a munkáját Magyarországon

Az Ipsos Omnibusz legfrissebb felmérésében azt vizsgálta, hogy a koronavírus-járvány milyen hatással volt a mindennapi életre. A kutatás eredménye szerint több lett az álláskereső, és csökkent a bizalom a média iránt, viszont egyre tudatosabban élnek a magyarok, és bíznak a gyógyszergyártókban.