szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A döntést az intézmény a koronavírus miatti távolságtartási szabályokkal indokolta.

Koronavírus-járvány
Fellélegezhet kicsit a világ, a Covid-19 ugyan nem tűnt el, de nem keseríti meg a mindennapokat. Ám visszatér-e? És mi van a betegség utóhatásaival? Cikksorozatunkban megtalál mindent, ami a koronavírus-járványról tudnia kell.
Friss cikkek a témában

Hibrid oktatásra készült, mégis digitálisan fog elindulni az oktatás a Budapesti Metropolitan Egyetem egyik karán – tudta meg a hvg.hu. Olvasónk szerint az intézmény levélben közölte a hallgatókkal, hogy a távolságtartási szabályokra való tekintettel az Üzleti, Kommunikációs és Turisztikai Karon néhány órát leszámítva minden képzést interneten keresztül valósít meg.

Frissítés: Az egyetemen a hibrid képzés azt jelentette volna, hogy az előadásokat interneten, a gyakorlatokat pedig személyesen, az egyetem falai közt tartják. Ezt a rendszert találta túl kockázatosnak az intézmény, és gyakorlatait is a világhálóra költöztette. Mindössze néhány órát tartanak meg személyesen, kommunikáció és médiatudomány szakon, ezek a tárgyak neten keresztül gyakorlatilag elvégezhetetlenek. A karon lévő levelező képzések óráit szintén digitális formában tartják meg.

A hvg.hu-nak az egyetem megerősítette a hírt, és hozzátették: csak azokat az órákat tartják személyesen, amiket felszerelés hiányában nem lehet otthon elvégezni. Fazekas Barbara, az intézmény marketing és üzletfejlesztési vezérigazgató helyettese ide sorolta a művészeti kar műhelymunkáit és gyakorlatait, de mint mondta, ezeknél is szigorúan odafigyelnek a távolságtartásra.

A magyarországi felsőoktatási intézmények egyébként eltérő módon készültek az őszi kezdésre, erről ebben a cikkünkben olvashat többet.

(Címlapképünk illusztráció.)

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Élet+Stílus

Sok tanárnak az egészsége és a pénze is ráment távoktatásra

Egy friss felmérés szerint bár a digitális távoktatást a kormányzat sikertörténetként adja el, az oktatásirányításnak alig volt köze a digitális munkarend konkrétumainak megszervezéséhez. Azt elsősorban a pedagógusok, oktatási dolgozók bonyolították, saját kútfőből – akár saját pénzből is.