Új elővárosi vasút indul Budapest és Piliscsaba között

Harmincperces járatkövetéssel indul a tesztüzem.

  • hvg.hu hvg.hu
Új elővárosi vasút indul Budapest és Piliscsaba között

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója a közösségi oldalán jelentette be, hogy új elővárosi vasúti szolgáltatás indul Budapesten, S76-os járatszámon, Rákos állomás–Újpalota–Angyalföld–Újpest–Pilisvörösvár–Piliscsaba útvonalon, 30 perces járatkövetéssel.

Tehát a továbbiakban az esztergomi vonalról csak Angyalföldig közlekedő elővárosi vonatok továbbhaladhatnak az eddig csak tehervonatok által használt pesti külső körvasúton Kőbánya felé.

Az október 25-től életbe lépő új menetrend szerint így újra menetrend szerinti személyvonatok közlekedhetnek a budapesti külső körvasúton, illetve utasforgalom érkezhet az új újpalotai vasúti megállóba is.

Vitézy szerint még csak tesztüzemről van szó, a vonatok rákosi végállomásai ideiglenesek, azokat Pécel irányába szeretnék továbbvezetni majd, de ez függ a Budapest–Hatvan vonal jövő évi menetrendjétől és az új emeletes motorvonatok üzembeállásától.

Új elővárosi vasúti szolgáltatás indul Budapesten, S76-os járatszámon, Rákos állomás - Újpalota - Angyalföld - Újpest -...

Közzétette: Vitézy Dávid – 2020. október 21., szerda
Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.