szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Harmincperces járatkövetéssel indul a tesztüzem.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója a közösségi oldalán jelentette be, hogy új elővárosi vasúti szolgáltatás indul Budapesten, S76-os járatszámon, Rákos állomás–Újpalota–Angyalföld–Újpest–Pilisvörösvár–Piliscsaba útvonalon, 30 perces járatkövetéssel.

Tehát a továbbiakban az esztergomi vonalról csak Angyalföldig közlekedő elővárosi vonatok továbbhaladhatnak az eddig csak tehervonatok által használt pesti külső körvasúton Kőbánya felé.

Az október 25-től életbe lépő új menetrend szerint így újra menetrend szerinti személyvonatok közlekedhetnek a budapesti külső körvasúton, illetve utasforgalom érkezhet az új újpalotai vasúti megállóba is.

Vitézy szerint még csak tesztüzemről van szó, a vonatok rákosi végállomásai ideiglenesek, azokat Pécel irányába szeretnék továbbvezetni majd, de ez függ a Budapest–Hatvan vonal jövő évi menetrendjétől és az új emeletes motorvonatok üzembeállásától.

Új elővárosi vasúti szolgáltatás indul Budapesten, S76-os járatszámon, Rákos állomás - Újpalota - Angyalföld - Újpest -...

Közzétette: Vitézy Dávid – 2020. október 21., szerda
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Zelki Benjámin Vállalkozás

5-ös metró vagy elővárosi vasút? – Most dől el, mi lesz a HÉV-ekből

A szentendrei HÉV 5-ös metróra való átnevezése a legtökéletesebben mutatta meg, mi zajlik a színfalak mögött: több száz milliárd forint elköltésén megy a vita, nem mindegy ugyanis, melyik HÉV-et fejlesztenék, és mivé. Az infrastruktúra felfejlesztésére még, úgy tűnik, lesz is pénz, annál nagyobb kérdés, hogy miből cserélnék le a 98 HÉV-szerelvényt.