Olyan kifejezést igyekeztek találni, amely a legjobban kifejezi az év történéseit. De sikerült?
hvg.hu
A „hit” lett az év szava 2024-ben a közmédiában – írja az MTI. A Montágh Testület 2020 óta választja ki az év szavát, „a szép magyar beszéd felett őrködő szervezet a magyar nyelv és kultúra ápolását, ily módon a nemzeti identitás megőrzését tűzte ki célul”. A testület indoklása szerint kiváltképpen szükségünk van az Istenbe és egymásba vetett hitünkre.
Az MTVA szervezetéhez tartozó tanácsadó, véleményező, javaslattevő és ellenőrző testület tagjai minden évben kiválasztják azt az egy szót, amely legkifejezőbben utal az adott év történéseire, valamint a változó körülmények és világszintű kihívások között a legfontosabb értékre hívja fel a figyelmet.
Az év szavai a közmédiában:
2020: egymás
2021: család
2022: béke
2023: gyermek
A HVG szerkesztősége és olvasói az MTVA-tól eltérően értékelte ezt az évet, hiszen nálunk az év szava a latteavodákó lett. „Azt kell mondanom, hogy a liberális, slimfit szerkós, latteavokádós, mindenmentes, öntetszelgő politikusok lesznek az egyik oldalon, és velük szemben állnak a két lábbal a valóságban álló, nemzeti érzelmű, vagány fiatalok” – így hangzott Orbán Viktor tusványosi világmegfejtésének talán legtöbbször emlegetett mondata.
Ez volt az az év, amikor megtudtuk, egy kávékülönlegesség is képes tökéletesen leírni a magyar belpolitika viszonyait. Hiába, Orbán Viktor tusványosi beszédében mindig tud újat mutatni.
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.