szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ehhez tartozó reklámköltések mértékéről nem volt hajlandó adatot szolgáltatni a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Kiadta a Miniszterelnöki Kabinetiroda, hogy az Origót és a Magyar Nemzetet is kiadó Mediaworks Hungary Zrt. gyártotta a nemzeti konzultációs íveket – közölte az aHang, amely december 21-én indított „Magyarország meg tudja csinálni!” című konzultációval kapcsolatban nyújtott be közérdekű adatigénylést a Miniszterelnöki Kabinetirodához.

A Rogán Antalhoz tartozó szervezet válaszából kiderül, hogy összesen 7,8 millió darab konzultációs ívet rendeltek, ami megegyezik az előző, „szuverenitásvédelmi” konzultációra gyártottak számával. Épp csak a gyártás költségei nőttek meg: míg az előző konzultációra 375, addig a legutolsóra 387 millió forintból gyártottak papír alapú leveleket. Hogy az ívek közül hányat postáztak, arra a kabinetiroda nem válaszolt.

A hivatalos közlés szerint 1 350 690 ember töltötte ki a konzultációt, e szerint közel 6 millió 450 ezer ívet gyártottak le feleslegesen. „Sokadjára derült ki, hogy az emberek többsége nem akar részt venni a kormány látszat konzultációjában. Ez méregdrága elbábozása a demokratikus párbeszédnek. De most már az is kiderült legalább, hogy a saját propagandájukat kiadó céggel gyártatták le az íveket. Ezzel összeértek a szálak” – foglalta össze Szalóki Viktor, az aHang politikai igazgatója

Az aHang szerette volna megtudni, hogy a nemzeti konzultációhoz kapcsolódó tájékoztató kampányok és reklámok mennyibe kerültek, valamint hogy tételesen milyen költségek jelentkeztek a konzultációhoz kapcsolódóan. A Miniszterelnöki Kabinetiroda ezekre a kérdésekre megtagadta a válaszadást, azt írják, „ezeket a költségeket nem kampányonként tartják nyilván, ezért az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló törvény alapján a Kabinetiroda az adatigénylés ezen részének nem köteles eleget tenni”.

Kérdezte az aHang azt is, miért került ki már két nappal a konzultáció hivatalos vége előtt annak végeredménye, és hogy hányan töltötték ki az íveket. Erre azonban azt a választ kapták, hogy „az aHang által hivatkozott hír bal felső sarkában a hír létrehozásának, és nem pedig publikálásának dátuma szerepel, a hír tartalma több alkalommal módosult, és a jelenlegi formában a konzultáció zárását követően került publikálásra”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!