Újabb szerződéseket talált a K-Monitor, amelyeket a Szánthó Miklós vezette Alapjogokért Központ (pontosabban a működtető cég, a Jogállam és Igazság Nonprofit Kft.) kötött a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó cégekkel. Korábban már kiderült, hogy a Lounge Design 650 millió forintos keretösszegből szervezte meg a jobboldali populisták éves európai seregszemléjét, a CPAC-et.
- A New Land Média (szintén Balásy Gyulához köthető) egy külön, 72 milliós szerződés keretében gondoskodik az Alapjogokért Központ és kutatói online ügynökségi tevékenységéről. Ez a K-Monitor szerint a gyakorlatban azt jelenti, hogy a cég futtatja a szervezet YouTube- és Instagram-csatornáit. Ez alapesetben nem tartalmazza magát a tartalomgyártást (bár ebben is adhat a New Land Media tanácsot), csak az online kampányok menedzselését és a hirdetések futtatását. A cél a 2024-es követő- és lájkszámainak növelése 20 százalékkal.
- További 100 millió forintot költ az Alapjogokért Központ Balásyéknál logózott reklámajándékokra: ebbe sok különböző termék között belefér 2000 titokzokni, 1000 flakon naptej, 600 úszógumi, 400 kupak, 350 üveggyertya és ugyanennyi kézműves (szintén logózott) szappan is. A logózott diótörőkből és a sajtkéskészletekből az Alapjogokért Központ csak 200, illetve 100 darabot rendel az idei év során.
- A fentiek mellett fut egy 80 milliós, nyomdai termékek szállítására vonatkozó szerződés is a Balásy-cég és az Alapjogokért Központ között (boríték, matrica, leporelló, kiadvány stb.).
A 650 milliós CPAC mellett tehát összesen további 252 millióról van szerződésük idén Szánthó Miklóséknak Balásy Gyula cégeivel. Az Alapjogokért Központot a Miniszterelnöki Kabinetirodán és a Batthyány Lajos Alapítványon keresztül közpénzből is finanszírozzák – állapította meg a K-Monitor.