Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Elégedetlen havi bérével a cseh légvédelem Gripen vadászgépeinek nem egészen kéttucatnyi pilótája, s többen azt tervezik, hogy elhagyják a hadsereget.
"A mintegy 20 élvonalbeli pilótából három már kilépett a hadseregből, többen pedig ugyanezt tervezik. A légierő számára ez hatalmas veszteség, hiszen kiképzésük százmilliókba került" - írta a Hospodárské Noviny című cseh politikai és gazdasági napilap pénteki számában.
"Az utóbbi években olyan tempóban dolgoztunk, mintha háború lenne. Elismernek minket, de nem fizetnek meg" - indokolta távozását Michael Boruvka, az egyik legjobb cseh vadászpilóta.
A mértékadó lap szerint a hadseregben a Gripen pilóták havi bruttó átlagbére mintegy 35 ezer korona (350 ezer forint), míg polgári légitársaságoknál - például a CSA-nál - több mint 100 ezer koronát kapnának.
"Nagy szerencsénk, hogy a légitársaságok pillanatnyilag nem keresnek új pilótákat. Az a vesztünk lenne" - nyilatkozta Ladislav Minarík, a cseh légierő főparancsnoka.
A cseh védelmi minisztérium a pilóták távozásában nem lát komolyabb problémát. Fluktuáció mindig volt, és lesz is, az eltávozott pilótákat még mindig sikeresen pótolni tudtuk - állítja közleményében a tárca. Ugyanakkor beismerte, hogy a legtapasztaltabb pilóták távozása veszteség a légierő számára. "Ilyen embereket nehéz pótolni. Kevés van belőlük" - mondta újságíróknak Petr Mikulenka, a cáslavi Gripen-bázis parancsnoka.
Hasonlóan válságos volt a helyzet 2004-ben, amikor a hadsereget elhagyták a legjobb pilótái, mert a CSA légitársaságnál háromszoros fizetést kaptak. Az akkor távozó pilóták fele a Gripen vadászgépekbe készült átülni.
Mikulenka a problémák ellenére is úgy véli, hogy a 2004-es helyzet nem ismétlődik meg, s lesz kinek repülnie a méregdrága Gripeneken. "Idén ősszel négy új pilóta kiképzését kezdjük meg" - jegyezte meg a parancsnok.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Egy kézipoggyászként szállított fogászati készülékből került elő a 200 millió forint értékű szállítmány.