Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A Nissan járműgyártó veszteséggel zárta pénzügyi év harmadik negyedét, és közel egy évtized után várhatóan az egész évet is mínuszban fejezi be. Ez arra készteti a harmadik legnagyobb japán járműipari céget, hogy megváljon 20 ezer dolgozójától. Globális szinten ez 8,5 százalékos munkaerő leépítést jelent.
A Nissan jelenleg 235 ezer embert foglakoztat a világon.
A cég vezérigazgatója Carlos Ghosn azt mondta, hogy lejtmenetben van a járműipar világszerte és ez alól a Nissan sem kivétel.
A Nissan Motor Co. most azzal számol, hogy a március végén záródó pénzügyi évet 265 milliárd jen (2,9 milliárd dollár) mínusszal zárja. Kilenc éve nem volt példa arra, hogy a cég veszteséges évet hagyjon maga után.
Az október-december közötti pénzügyi harmadik negyedévben a vállalat nettó vesztesége 83,2 milliárd jen volt. Egy évvel korábban még 132,2 milliárd jen nyereségről számolt be.
A mostani volt az első veszteséges negyedév azóta, hogy a Nissan 2003 óta ismertet negyedéves adatokat.
A cég a december végéig tartó negyedévben 731 ezer járművet értékesített, ami 18,6 százalékos csökkenés éves szinten.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.