Megtörténtek a már korábban bejelentett változtatások a Malév igazgatóságában és felügyelőbizottságában a légitársaság pénteken megtartott rendkívüli közgyűlésén.
A Malév közleményben tudatta, hogy a héttagú igazgatóságának új tagja lett Urbán László, az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) igazgatósági tagja, Bienerth Gusztáv, az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) elnöke, Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke, Anatoly Deloveri, a Malév általános vezérigazgató-helyettese és Winkler János, a Magyar Telekom korábbi vezérigazgató-helyettese. A Közgyűlés Urbán Lászlót az Igazgatóság új elnökévé választotta. Az új elnök és a tagok megbízatása öt évre szól. Martin Gauss vezérigazgató és Anatoly Ballo, az orosz Vnyesekonombank (VEB) alelnöke, a Malév igazgatóságának korábbi elnöke továbbra is az Igazgatóság tagja marad.
A részvényesek elfogadták Kamarás Zoltán igazgatósági elnök és Kelemen Tamás igazgatósági tag lemondását, és visszahívták az igazgatóságból Leonov Pétert. A korábbi tájékoztatás nem szólt arról, hogy Leonov Péter korábbi vezérigazgatót visszahívnák az igazgatóságból.
Változás történt a Felügyelőbizottságban is, amelynek új elnöke Madarász László, új tagjai pedig dr. Kovács Tamás Iván és Rozgonyi Árpád lettek. Az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. képviseletében a felügyelőbizottság tagja maradt Osztrovszky Krisztina. A felügyelőbizottság új elnökének és új tagjainak megbízatása szintén 5 évre szól.
A magyar nemzeti légitársaság 2010 tavaszán került ismét állami tulajdonba, miután az adósságok egy részének tőkévé alakításával a 95 százalék részvényt szerzett a társaságban. A maradék 5 százalék annak az AirBridge Zrt.-nek a birtokában maradt, amelyik a 2007-ben a privatizációban közel 100 százalékos tulajdonosa lett a Malévnak. Az AirBridge Zrt. 51 százalékban egy magyar magánszemély, 49 százalékban pedig az orosz állami Vnyesekonombank (VEB)tulajdonában van. A VEB egyébként a Malév finanszírozója is. Éppen a "visszaállamosításról" szóló szerződés rögzíti azt, hogy a Malév kölcsöneit a VEB átalakítja ötéves futamidőjű végtörlesztéses hitellé, aminek kamata hathavi BUBOR plusz 500 bázispont lehet. A magyar légitársaság mintegy 100 millió euróval (közel 30 milliárd forint) tartozik az orosz banknak, és a VEB-nek további 32 millió euró - a magyar fél által vitatott - követelése van a Malévval szemben.