Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A mikro-, kis- és középvállalkozások véleménye alapján idén leginkább az adózási helyzet javulása és a vállalkozóbarát törvények, valamint a megrendelések növekedése segítené leginkább a magyarországi cégek versenyképességét. Ezzel szemben a munkahelyteremtő programok, a hitelkondíciók javulása, a képzettebb munkaerő nem játszik számottevő szerepet a kkv-k versenyképességének növelésében - derül ki a 700 vállalkozás megkérdezésével végzett K&H kkv bizalmi index kutatásból.
A megkérdezettek legnagyobb arányban az adózási helyzet javulását és a vállalkozóbarát törvényeket ( a megkérdezettek 19 százaléka) és legalább ennyien a megrendelések növekedését tartják fontosnak ahhoz, hogy cégük versenyképessége javuljon. A gazdasági/iparági fellendülés a megkérdezett vállalkozások 17 százaléka szerint javítana versenyhelyzetükön. A versenyképesség növelés szempontjából középmezőnyben végzett tényezőket – a finanszírozási feltételek javítása/állami támogatások növelése, vevők helyzetének javulása, új piacok elérése, árfolyamok javulása - durván minden tizedik vállalkozás tartja fontosnak. Az ágazatok szempontjából jelentős eltérés van azon a téren, hogy mely tényezőket tekintik a vállalkozások a leginkább fontosnak versenyképességük növelése céljából. Az ipari cégek szempontjából a megrendelések növekedése jelentené az elsődleges kiugrási lehetőséget, a kereskedelemben azonban az adózási környezet pozitív változását tartják különösen fontosnak. A szolgáltatóiparban a gazdasági/ipari fellendülést jelölték meg elsődlegesen versenyképességet növelő tényezőként, míg a mezőgazdasági cégek e szempontból az árfolyamok javulását, a forint stabilizálódását tekintik leginkább fontosnak.
Ágazat | 1. | 2. | 3. |
ipar | Megrendelések növekedése (25%)* | A gazdaság/iparág fellendülése (18%) | Adózási helyzet javulása, vállalkozóbarát törvények (18%) |
kereskedelem | Adózási helyzet javulása, vállalkozóbarát törvények (26%) | Vevők helyzetének javulása (19%) | Megrendelések növekedése (15%) |
szolgáltatások | A gazdaság/iparág fellendülése (19%) | Megrendelések növekedése (19%) | Adózási helyzet javulása, vállalkozóbarát törvények (16%) |
mezőgazdaság | Árfolyamok javulása (39%) | Új piacok elérése (21%) | Adózási helyzet javulása, vállalkozóbarát törvények (14%) |
Versenyképességet növelő három legfontosabb tényező a vállalkozások megítélése szerint
*: zárójelben az adott tényezőt választó vállalkozások aránya
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.