szerző:
ecoline.hu
Tetszett a cikk?

A japán autógyártó tavaly 8,42 millió gépjárművet értékesített, 8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; a...

A japán autógyártó tavaly 8,42 millió gépjárművet értékesített, 8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; a növekedésben a japán piac mellett a kínai piacon való jó szereplés játszott döntő szerepet. A General Motors, amely közel 80 éves uralkodás után 2008-ban szorult le a dobogó legfelső fokáról, 8,39 millió eladott járművel robogott be a második helyre.

A Toyota értékesítése tavaly Japánban 10 százalékkal nőtt, Észak-Amerikában pedig 2 százalékkal visszaesett az előző évhez képest. (Az USA-ban a világ vezető autógyártói közül csak a Toyota könyvelt el tavaly visszaesést, mindenekelőtt az image-ét negatívan befolyásoló visszahívások miatt.) Az európai piacokon a Toyota vegyesen szerepelt: az Egyesült Királyságban szerény növekedést könyvelt el, Németországban viszont közel 30 százalékkal kevesebb autót adott el, mint 2009-ben.

Ecoline

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!