Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Rövidek a napok, hogy a teendők végére érjen? Meetingről meetingre rohan, mégsem úgy haladnak a dolgok, ahogy várta? Van néhány tippünk arra, hogyan tegye rendbe időbeosztását!
Mikor Amerikában éltem, igyekeztem minél többet networkölni és a számomra érdekes emberekkel leülni egy kávéra, úgynevezett életút interjút készíteni. Megtudni, hogy kik ők, és hogy jutottak oda ahol tartanak. Konkrétan sértésnek vettem, amikor a válasz az volt, hogy, „persze, be tudunk ütemezni egy negyedórás telefonbeszélgetést”. Telefonbeszélgetés? Negyedóra alatt egy kávét is meg lehet inni. Évekkel később jöttem rá, hogy mennyivel hatékonyabb tud lenni a telefonos módszertan. Nyílván a mai napig is érvényes az az üzleti protokoll, amikor le kell ülni egy tárgyalóasztalhoz, de vannak olyan esetek, amikor ezt érdemes elkerülni.
A szerzőről |
Ha még több hasonló cikket szeretnél olvasni, kövesd Szántó Péter blogját. Szántó Péter igazi közösségi ember. Szakterülete a személyes tartalom a tömegkommunikációban. A University of Southern Californián, a világ egyik legjobb StartUp képzésén tanult, és ért el sikereket, kudarcokat. Cége, a B Creative, digitális üzletfejlesztéssel foglalkozik. Péter kis-, és nagyvállalatoknak - mint OTP, Fashion Street és TripTrotting - ad közösségi média-, és mobil területen tanácsokat; előadója a Kürt Akadémiának, Internet Hungary-nek, a 2013-as TEDxYouth-nak. |
Például egy rövid e-maillel. Egy átlagos napi probléma felvetés-megoldását 15 percen belül el lehet intézni. Ha valamit nem lehet egy rövid e-mail fordultával megoldani, ott nagyobb gond van. A cél nem csupán a problémamegoldás, hanem egy jobb módszertan. A cél egy hatékony e-mailezési módszertan elsajátítása. A probléma megoldásához lehet, hogy csak az kell, hogy még egyszer-kétszer átgondolják a felek a kérdéskört. Erre az e-mail tökéletes. Máris spóroltak 1-2 felesleges meeting órát.
Egy gyors hívás. Hálás vagyok, hogy Amerikában belém szocializálták ezt a módszertant. Én is igyekszem ezt Magyarországon alkalmazni. Vegyünk egy órás meetinget. Ahhoz minimum fél órát kell utazni, ami már eleve mínusz. Valamint a felesleges elő-, és utókörök, amik megint legalább 15 percet elvesznek az életünkből. Egy gyors hívással sok mindent el lehet intézni, nem beszélve a hatékonyságról és az időmegtakarításról.
Séta-meeting. Azaz Steve-walk. Steve Jobs életrajzában olvastam, hogy ő előszeretettel tartott séta közben meetingeket. Annyira megtetszett, hogy kicsit utána olvastam. Több vezérigazgató reggel 5-6 körül már a kutyáját sétáltatja a parkban. Ebben az időpontban általában lelkes hallgatókkal találkoznak, akik elkísérik őket és egy fél órát beszélgetni tudnak. Hasznos, jól beindítja a napot. Ha ezt reggel megtehetjük, miért ne alakítsunk ilyen találkozókat, főleg amikor ötletelni kell, vagy egy adott kérdéskört átbeszélni.
Hozzá kell tenni, hogy van az a stádium, amikor a fentiek nem hasznosak. Vegyük egy marketingterv kialakítását. Ötlet, megvalósíthatóság, koncepció, terv, kivitelezés. A cél, az egyes fázisok legmegfelelőbb munkavégzési módszertanának megtalálása. A teljesség igénye nélkül kiemelem, hogy amíg az ötletelésre tökéletesek a séta-meetingek, addig a konkrét terv kidolgozásánál már jobb egy asztal köré ülni és ott egyezteteni a részleteket. Amióta a fentieket alkalmazom, a napjaim hatékonyabbak, kevesebb idő alatt több mindent tudok elintézni, és még nyugodtabb is vagyok.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.