Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Nem egyértelmű, hogy pótolható-e a hiány, vagy így marad.
Nem maradt következmények nélkül a győri Audi dolgozóinak sztrájkja, ugyanis több mint tízezer autó nem készült el az ingolstadti gyárban. Ezt Joachim Cordshagen, a német konszern kommunikációs vezetője mondta a Világgazdaságnak. Cordshagen az így született veszteséget nem akarta összegszerűsíteni, és jelezte, hogy hétfőtől az az ingolstadti és a neckarsulmi gyárakban is a normál menetrendben és valamennyi műszakban megy a munka.
A Világgazdaság szerint már múlt héten lehetett tudni, hogy az Audi központi egységében fennakadások vannak, ugyanis a győri sztrájk miatt nem érkeztek motorok Ingolstadtba, a készleten lévők pedig elfogytak.
A több mint tízezer autó három nap alatt torlódott össze: január 28. és 30. között, ami a 2017-es adatok szerint nagyjából 2 százalékos mínuszt jelent a termelésben. (Naponta 2400 modellel számolva.)
A győri sztrájk továbbá érintette a pozsonyi Volkswagen-üzemet és a lipcsei Porsche-kombinátot is.
A Világgazdaság szerint nem egyértelmű, hogy a kieső győri volumen hiány marad-e vagy részben tudják majd pótolni.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.