Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A cég nem fellebbez.
Több mint félmilliárd euró megfizetésére kötelezte a németországi stuttgarti ügyészség kedden a Volkswagen csoporthoz (VW) tartozó Porsche autógyártó társaságot a VW dízelbotrányával összefüggésben, olyan gyártmányok miatt, amelyhez a szintén a VW-hoz tartozó Audi szállított dízelmotorokat.
A társaságnak 4 millió euró szabálysértési bírságot kell fizetnie felügyeleti kötelezettség elmulasztása miatt, további 531 millió eurót pedig a szabálytalanság révén jogtalanul szerzett haszon ellentételezésére. A Porsche nem él a jogorvoslat lehetőségével, az összesen 535 millió euró (174 milliárd forint) bírságot hat héten belül kell befizetnie Baden-Würrtemberg tartománynak - áll a közleményben.
Az ügyészség szerint a luxus sportautókat és városi terepjárókat gyártó társaság vezetése 2009-től kezdve nem felügyelte kellőképpen a modellek fejlesztésével foglalkozó részleg munkáját, aminek következtében a károsanyag-kibocsátási előírásoknak nem megfelelő gyártmányok kerültek forgalomba.
A szabálytalanság az Audi által kifejlesztett és gyártott, V6 és V8 típusú dízelmotorokkal szerelt Porschékkal kapcsolatos, amelyeket Európában és más piacokon értékesítettek. A német közúti közlekedési hatóság (KBA) az érintett járművek egy része - mintegy 99 ezer kocsi - visszarendelésére kötelezte a társaságot.
Az ügyészség közleménye szerint a bírsággal nem ért véget a VW dízelbotrányával kapcsolatban a Porschénál indult eljárások sora. A társasággal mint jogi személlyel szemben indított szabálysértési eljárás jogerős lezárástól függetlenül továbbra is nyomoznak konkrét felelősök, természetes személyek után, és az ügy nem érinti a vállalat ellen indított magánjogi eljárásokat.
A VW botránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a csoportot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.
A VW a legnagyobb európai gépjárműgyártó társaság. A névadó Volkswagen, a Porsche és az Audi mellett a csoporthoz tartozik a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Scania, a Seat, a Skoda és a Volkswagen haszonjárművek márka.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.