Egyre jobb söröket iszunk, és ez durván megdobta a Dreher profitját is

Megnégyszerezte profitját a Dreher, pedig az eladott sörmennyiség ugyanannyi volt, mint 2017-ben. A különbség abban áll, hogy egyre jobb minőségű söröket iszunk.

  • hvg.hu/MTI hvg.hu/MTI
Egyre jobb söröket iszunk, és ez durván megdobta a Dreher profitját is

11 fővel nőtt a Dreher Sörgyárak Zrt. alkalmazottainak száma, így már 557-en dolgoznak a sörgyárban, és 10 százalékkal nőtt a cég bevétele is. Üzemi eredménye és profitja pedig négyszeresére emelkedett: 59,8 milliárd forintos nettó értékesítési bevétel mellett 2,729 milliárd forintos üzemi eredménnyel zárta a tavalyi évet, adó utáni profitja 2,195 milliárd forint lett.

A bevételből 1,96 milliárd forint az export, azaz túlnyomó többségét a belföldi eladás adja. Az eladott sör mennyisége 2,3 millió hektoliter, ez 2017-hez képest nem változott, a társaság piaci részesedése 34,4 százalék.

dreher.hu

Az eredmények javulását az magyarázza, hogy a cég egyre inkább a prémium termékekre helyezi a hangsúlyt. A Dreher 2017 márciusa óta a japán Asahi-csoport tagvállalata, hosszú távú stratégiájának középpontjában a prémium portfólió kialakítása áll, egyrészt prémium és szuperprémium sörök hazai gyártásával, másrészt nemzetközi márkák (például Asahi, Peroni, Meantime) importjával. Ezek a termékeik az elvárásokon felül teljesítettek, a tavalyi év innovációja, a Dreher Pale Ale például a vártnál háromszor nagyobb eladást ért el.

Az egész magyar sörpiacon megfigyelhető, hogy egyre jobb minőségű söröket iszunk. 2018-ban a szuperprémium kategória eladásai közel 60 százalékkal nőttek (307 ezer hektoliterre), a prémium sörök szegmense 17 százalékkal (1,193 millió hektoliterre) bővült. Eközben a középkategóriás sörök értékesítése 1 százalékkal (2,569 millió hektoliterre), az úgynevezett gazdaságos (saját márkás) söröké pedig 8 százalékkal (2,222 millió hektoliterre) esett vissza. A Dreher arra számít, hogy ez a trend idén is megmarad.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek