MI-ügynök a HR-osztályon: Mire figyeljünk?
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Októberre összevonják a Volán-társaságokat, a lépéssel az egyik legnagyobb állami cég jön létre.
Néhány napja aláírták a részvényesi határozatot az eddig működő hat regionális közlekedési központ beolvadásáról a Volánbusz Zrt.-be – értesült a Népszava. Ezzel megvalósul a februárban bejelentett újabb átszervezés a busztársaságoknál.
Ugyanakkor szakszervezeti vezetők szerint még az előző, 2015-ben indult átalakítás sem zárult le, mert a béreket nem sikerült egységes szintre hozni a társaságoknál.
A lap megjegyzi, hogy a Budapesten és Pest megyében működő Volánbusznál a legmagasabbak a bérek, míg Észak-Magyarországon a legalacsonyabbak, de a többi régióban is eltérő pótlékrendszerek működnek, amiket egységesíteni kell, ha egy vállalatban egyesülnek a cégek.
A jelenleg még működő hét regionális közlekedési központot 2015-ben hozták létre a valamikor 24 szervezetből álló Volán csoport átalakításával.
Újra átszervezik a Volán-társaságokat, egy céget szeretnének
A 24 Volán-társaságot 7 közlekedési központtá alakították át 2012 és 2015 között, most a 7 szervezetből a Volánbusz vezetésével egyet gyúrnak, áll a minisztérium közleményében.
Mindezt akkor ugyanazzal indokolták, amivel a mostaniét is: hatékonyabb működésre van szükség, és magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtanának az utazóknak.
A Népszava idézi Gyöngyösi Mátét, a Közlekedő Tömeg Egyesület szakértőjét, aki szerint az előző átalakításnak semmiféle előnyét nem látták az utasok, a pár évvel ezelőtti átszervezést mégis majdnem hároméves előkészítő munka előzte meg. Most azonban a cégbírósági eljárások értelmében három hónap múlva, október elsejétől már az új formában kell működni az állami busztársaságnak.
Az újonnan létrejövő szervezet az egyik legnagyobb állami vállalat lesz, 20 ezer fős állománnyal számolnak, ehhez azonban létszámbővítésre lesz szükség, ugyanis jelenleg a részmunkaidőben foglalkoztatottakkal együtt alig éri el a dolgozók száma a 18 ezret.
Horváth László, a Közlekedési Munkástanácsok egyik vezetője a lapnak azt mondta, a fővárosi székhelyű busztársaságnak három régiós egysége lesz: az egyik a nyugati országrészben, várhatóan szombathelyi központtal, egy másik a keleti országrészben szolnoki centrummal, a harmadik pedig Budapesten és az agglomerációban működik majd.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Bár Magyar Péter szerint a Tisza-kormány erősen támaszkodna a hazahozandó uniós támogatásokra, a pártvezető által emlegetett 8 ezermilliárd forint forrás megszerzése biztosan kivitelezhetetlen.
Politikai üggyé vált az Európai Bíróság tavaszi döntése egy devizás lízingszerződésről. Még nem tudni, az adósok mekkora köre járhat ezzel jól.