Megjelent az új készpénztörvény! Milyen kötelezettségekkel kell számolniuk a cégeknek?
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Szeptember 22-étől Szöulba, jövő márciustól pedig Szófiába, Prágába, Belgrádba, Stuttgartba, Bukarestbe és Brüsszelbe indít közvetlen járatokat Budapestről a LOT. A rövidtávú járatok beindításával a magyar főváros a lengyel légitársaság fontos csomópontjává válik. Rafal Milczarski, a LOT vezérigazgatója hangsúlyozta, ez csak az első lépés volt, s újabb járatok is várhatóak. A vezérigazgató szerint ugyanis egy igazi csomópont, azaz hub legalább 50-100 célpontot szolgál ki.
A szerdán bejelentett járatbővítés azt jelenti, hogy a LOT már 12 célpontra repül Budapestről, több városba, például Brüsszelbe, vagy Szófiába, naponta két járattal: a lengyel légitársaság eddig New Yorkba, Chicagóba, Varsóba, Krakkóba és a londoni City Airportra vitt utasokat a magyar fővárosból. A szöuli járatról szólva Milczarski elmondta: az útvonal turisztikai és üzleti potenciálja is jelentős, hiszen ebben a viszonylatban az éves utasforgalom eléri a 70 ezer főt, míg a Közép- és Kelet-Európa és Szöul között repülő utasok száma meghaladja az évi 750 ezret.
Az eddigi tapasztalatok alapján a LOT változtat menetrendjén is: a téli időszakban a társaság a heti négy alkalom helyett háromszor repül New Yorkba, és szezonálissá teszi a chicagói járatot, azaz az amerikai városba csak nyáron indulnak Budapestről gépek. A rövid távú járatok beindításának az a célja, hogy az utasok “ráhordásával” növeljék a tengeretúli útvonalak kapacitáskihasználtságát. A márciusi bővítés után a LOT heti 36 rövid távolságú járatot indít majd a Liszt Ferenc repülőtérről.
“Ez az első alkalom, hogy egy lengyel légitársaság egy külföldi replőtérről indít közvetlen járatot Koreába” - mondta a HVG-nek Rafal Milczarski, aki megerősítette, a LOT további járatok nyitását is tervezi a Liszt Ferenc repülőtéren. “Nagyon nehéz pontosan megmondani, hogy mi lesz öt-hat év múlva, de az egyértelmű, hogy egy jól működő légicsomópont legalább ötven, vagy inkább 50-100 célvárost szolgál ki. Most 12 célpont van, még a kezdeteknél vagyunk, csak az első lépéskeket tettük meg” - mondta.
Azt is elmondta, hogy ugyan 9-10 év múlva megnyílik majd az új, a jelenleginél jóval nagyobb varsói repülőtér, a LOT valóban hosszú távra tervez Budapesten. “A LOT sohasem fogja otthagyni Budapestet, mindaddig működni fog a hub, amíg az emberek repülni akarnak innen” - magyarázta.
“Varsó-2” |
A varsói repülőtér megtelt, ez az egyik oka annak, hogy a LOT folyamatosan bővíti Budapest-központú járathálózatát. A lengyel légitársaság hosszú távú együttműködésre készül - mondta a HVG-nek Michal Fijol, a LOT kereskedelmi igazgatója. ![]() corporate.lot.com hvg.hu: Miért éppen Budapestet fejlesztik? M. F.: Varsóból nehéz lenne új járatokat indítani, mert a lengyel főváros repülőtere gyakorlatilag tele van. Ezért is történik az, hogy az idén kevesebb varsói útvonalat nyitottunk, mint tavaly. 2016-ban és 2017-ben évente mintegy harminc új járatotot jelentettünk be, idén pedig csak tízet, köztük a londoni City Airportra, illetve Miamiba közlekedőt. Ezért koncentrálunk inkább Budapestre, mint a LOT-csomópont alternatívájára. hvg.hu: Mennyire elégedettek a már korábban indított járatok eredményeivel? M. F.: A New York-i nagyon jól működik, Chicago lehetne jobb is. Utóbbi fő oka az, hogy a LOT-nak problémiái voltak a Dreamlinerek Rolls-Royce hajtóműveivel, és ezért a Budapestről indult utasoknak egy ideig a Boeing 787-esek helyett más gépekkel kellett repülniük. Most már ismét a Dreamlinerek szolgálják ki a Budapest-Chicago útvonalat, s segítik a járatot a tervezett felhordó járatok is, így az utasszám növekedésére számítunk. Általánosságban véve így elégedettek vagyunk a Budapestről induló járatainkkal, de azt is figyelembe kell venni, hogy ezek új útvonalak, amelyeket az első időkben inkább befektetésként kell kezelni. Azaz először tájékoztatni kell az utasokat arról, hogy vannak ezek a járatok, s egy idő után az embereknek automatikusan eszükbe jut a LOT, mint valós lehetőség. Végeztünk felméréseket Magyarországon arról, mennyire ismert márka a LOT, s kiderült, hogy még van tennivalók ezen a téren. Az újabb és újabb járatok indítása is része ennek a munkának. hvg.hu: És mi a helyzet Varsóban, hiszen ott még több évet kell várni az új repülőtér megépítésére. Fejlesztik közben a Chopin-légikikötőt is? M. F.: A Chopinon is fejlesztenek, most csak felszállópálya épül, de terveznek utasforgalmi épületeket is 2022- 2023-ra. De a növekedés nem lesz olyan gyors, mit amennyire mi szeretnénk, és ez csak visszafogott járatbővítést tesz lehetővé. Ezért folytatni fogjuk a budapesti növekedést, s további városokból is tervezünk új járatokat. hvg.hu: A LOT-nak is vannak Boeing 737-es Max-ai amelyeket hónapokkal ezelőtt világszerte földre parancsoltak az Ázsiában és Afrikában bekövetkezett két baleset miatt. Mennyire hiányoznak a Max-ok? M. F.: Öt Max áll a földön, helyettük négy új gépet állítottunk forgalomba, tehát az utasok kiszolgálása biztosított. Emellett töröltük a moszkvai Domogyedovo repülőtérre induló járatot, ez nem jelent gondot, mert a másik moszkvai repülőtérre, Seremyetyevóra továbbra is repülünk. S akad néhány olyan járat is - például Billund vagy Hannover - ahol a heti 12 helyett most tíz indulás marad. |
Ismertetjük azokat a részletszabályokat, amelyeknek július elsejétől meg kell felelniük a vállalkozásoknak.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.
Még mindig nem örök, de a most várhatónál hosszabb és egészségesebb életet ígérnek a longevity módszerei.
Karácsony Gergely azt mondta, hogy az övé a politikai, illetve a jogi felelősség és szívesen bíróság elé áll, hogy ott védje meg az igazát.
Sokszor kipróbált eszközökkel, ígéretekkel és kedvezményekkel igyekszik visszacsábítani híveit a választások előtt az Orbán-kormány.
A lyuk beomlott, és maga alá temette a 17 éves Riccardo B.-t.
Az eddigi vizsgálatok szerint mindkét hajtómű üzemanyagszabályozói ki voltak kapcsolva, ami magyarázhatja, miért zuhant le a gép.