Lehet-e egy vállalkozás kötelező bankszámlája Wise vagy Revolut számla?
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
A német gazdaság most megúszta a recessziót, de a korábban az egyik húzóerőnek számító autóipar nehéz helyzetben van.
"Nincs recesszió, de a növekedési mutatók elég gyengék" – foglalta össze a helyzetet Peter Altmaier gazdasági miniszter. A legfrissebb, csütörtökön ismertetett harmadik negyedéves statisztika szerint az elmúlt három hónapban a gazdaság 0,1%-kal növekedett Németországban. Ez siralmasan kevés, de ha figyelembe vesszük, hogy az előző negyedévben 0,2%-os visszaesés jellemezte az Európai Unió legerősebb gazdaságának teljesítményét, akkor érthető a nagy megkönnyebbülés. Két negatív negyedév ugyanis már egyértelműen recessziónak minősül. Az igazán kínos kérdés azonban az, hogy miért fenyegeti Németországot recesszió, mely legutoljára 2012-ben volt?
Az Achilles-sarok a gépgyártás és az autóipar, amely hagyományosan Németország gazdaságának a húzóágazata volt, ám a legutóbbi másfél évben gyenge ponttá vált. Különösen jól látszik ez az autóiparban, amely lemarad a vetélytársak mögött az átállásban a hagyományos belső égésű motorokról a környezetet kímélő járművekre.
Németországban túlságosan is kényelmesen nézték, hogy a globális piacon milyen kelendőek a németek autói. Trump elnök is nyilvánosan dühöngött amiatt, hogy túlságosan sok a Mercedes és BMW New Yorkban, és túl kevés az amerikai kocsi Berlinben. Csakhogy megkezdődött az átállás a környezetet kímélő járművekre, és ennek a tempóját alábecsülték Németországban. Ezt igazolta Elon Musk szerdán bejelentett, merész döntése: Tesla-gyár épül Berlin mellett. Ez olyan kihívás, melyre a németeknek reagálniuk kell – különben kifutnak az időből. Ráadásul a Tesla Kínában is nyomul: sanghaji gyára már évi 150 ezer elektromos autót gyárt, ami szintén fontos piacon jelent konkurenciát a német gyártóknak, közöttük a Volkswagennek, amely ötven éve jelen van már Kínában.
Amíg a Tesla fenyegetés, a Daimler már be is jelentette, hogyan igyekszik felülkerekedni az ágazatot sújtó helyzeten: spórolással. A társaság most bejelentett stratégiai tervében az szerepel, hogy 2022 végéig a személygépkocsikkal foglalkozó Mercedes-Benz Cars üzletágban 1 milliárd eurót tervez megtakarítani a munkahelyek számának a csökkentésével. Egyelőre meg nem erősített hírek szerint 1100 vezetői posztot számolnak majd fel. A kamion üzletágban a Daimler mintegy 550 millió eurót akar megtakarítani 2022 végéig.
Látszik, hogy a Daimler előregondolkozik, hiszen az elmúlt időszakban nem nyújtott olyan rossz teljesítményt a cég: a vállalat a július–szeptemberi időszakban 839 ezer autót és haszongépjárművet értékesített, ami 6 százalékos növekedés az egy évvel korábbi 795 ezerhez képest. Bevétele 43,3 milliárd euró volt, 8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszaki 40,2 milliárd eurót. A Mercedes-Benz Cars 604 ezer gyártmányt értékesített, 8 százalékkal többet az egy évvel korábbival összevetve. A bevétel 9 százalékkal 23,5 milliárd euróra nőtt.
A bevételarányos jövedelmezőség ugyanakkor 6 százalékra csökkent az egy évvel korábbi 6,3 százalékról. Csökkent a Daimler kamionok bevételarányos jövedelmezősége is, 8,5 százalékról 7,5 százalékra. A buszoknál és a kisbuszoknál ugyan javult a mutató, de ezek együtt mintegy 110 ezer eladott gyártmánnyal az értékesítés csekély részét teszik ki.
A Kecskeméten Mercedes-Benz-gyárat működtető vállalatnál a negyedév végén világszerte 304 ezren dolgoztak, szemben az egy évvel korábbi 300 ezerrel. A társaság ugyan bejelentette, hogy bővíti a telephely kapacitását, ám májusban a cég megerősítette: felfüggeszti a beruházást.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A sikeres cégfelvásárlás alapja az előre megtervezett finanszírozási háttér. Milyen szempontokat szükséges feltétlenül szem előtt tartani ennek során.
Magyar Péter ingatlanok, festmények, autó és pianínó mellett még egy 20 forint névértékű 4iG-részvényt is feltüntetett.
1978 óta egy és ugyanaz a kérdés: lehet-e valaki olyan jó Superman, mint amilyen Christopher Reeve volt?
Két tankert is megtámadtak a jemeni húszik pár nap leforgása alatt a Vörös-tengeren. Az akciókról és a süllyedő hajókról látványos videókat forgattak.
A hízelgést és a fenyegetést felváltva alkalmazva szavaztatta meg a republikánusokkal Donald Trump a „gyönyörű” költségvetési törvényt.
Az elnök nem vette jó néven, hogy korábbi szövetségese harmadik politikai erőt alapítana. Hogyan babrálhat ki Elon Musk Donald Trumppal?
Közel-keleti válság ide vagy oda, a világ szinte fürdik az olajban.