szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Több millió amerikai küldi vissza ingyenesen a nem tetsző karácsonyi ajándékokat, amelyek egyrészt a szemétdombot kötnek ki, másrészt visszaküldésük óriási környezet-szennyezéssel is jár.

Az amerikaiak minden évben több mint 3,5 milliárd terméket küldenek vissza – ezt a legutóbbi karácsonyi időszakot követően több mint 41,6 milliárd dollárnyi értéket tesz ki a csomagküldő UPS számításai alapján.

A cég az ünnepi időszakban több mint 1 millió visszaküldött csomagot kezel nap mint nap és január 2-án küldik vissza az emberek a legtöbb holmit: majdnem 2 millió terméket. Ez viszont jelentős bevételkiesés a kereskedőknek is: a szakértők az Amerikai Egyesült Államokban évente közel 50 milliárdra becsülik a visszaküldött termékek miatti veszteséget.

„Az adataink azt mutatják, hogy a vásárlók 88 százaléka hiszi azt, hogy amit visszaküld, az ismét a polcokra kerül és újból eladják. A valóságban viszont a vissszaküldött termékek többségét nem lehet ismét eladni” – mondta a The Guardiannek Ann Starodaj, az online rendelt termékek visszaküldésének kezelésével foglalkozó Optoro tech-cég fenntarthatóságért felelős vezetője. Amit sokan nem tudnak, hogy a visszaküldések a csomagolás, a szállítás és még több tényező környezeti terhelése mellett jelentősen hozzájárulnak az üvegházhatásúgáz-kibocsátáshoz is: a cég becslései szerint az „ingyenes” visszaküldés évente 15 milliárd kilónyi széndioxid-kibocsátással jár.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Gazdaság

Hamarosan nem kell a fővárosba menni, ha az IKEA-ból akar vásárolni

Tavaly 20,5 százalékkal növelte eladásait Magyarországon az IKEA, ez azt jelenti, hogy a svéd lakberendezési áruházlánc 90,3 milliárd forintos forgalmat bonyolított le. Az online vásárlások értéke az összforgalom 8 százalékát tette ki, egy év alatt közel megháromszorozódott a netes forgalom. Az IKEA az idén több újdonságot is bevezet: márciustól indul a „bútorok második élete” szolgáltatás, s négy vidéki városban nyílik olyan átvételi pont, ahonnan elvihetőek lesznek az online vásárolt termékek. E mellett önkiszolgáló csomagátvételi pontok is nyílnak.